Метою статті є розкриття теоретико-методичних засад і визначення ролі краудфандингу у розвитку
соціального підприємництва на основі узагальнення наявних положень науки. Доповнено характеристики зв’язку
краудфандингу з розвитком соціального підприємництва. Методично доведено доцільність комплексного оцінювання
статусу соціального підприємництва і представлення його як інноваційного явища. Визначено теоретико-методичну
сутність краудфандингу, охарактеризовано засади його використання в системі організації фінансування соціальних
проєктів. З’ясовано склад, визначення і сукупність дефініцій краудфандингу з методичним опрацюванням засад їх
відношення до складових однойменного механізму. Запропоновано доповнення визначень категорій і понять щодо
удосконалення теоретико-методичних засад краудфандингу у розвитку соціального підприємництва.
Тривала соціалізація бізнесу, яка відбувається протягом багатьох століть, забезпечила перетворення
капіталістичного підприємництва на соціально спрямоване, паралельно виникли структури виключно соціального
характеру. Доведена необхідність виділення суб’єктів соціального підприємництва в окрему сукупність типових за
функціями суб’єктів. Доцільність в тому, що вони беруть безпосередню участь у соціалізації економічної системи,
надаючи можливість суспільству рухатися до моделі сталого розвитку.
Пізнання теорії й практики краудфандингу в Україні базується переважно на засадах іноземного досвіду, але в
національному вимірі цей механізм сприймається з точки зору реалізації схеми самофінансування громадою, людьми
проєктів, які можуть слугувати розв’язанню суспільно-значимих проблем.
The purpose of the article is to reveal the theoretical and methodological foundations and determine the role of
crowdfunding in the development of social entrepreneurship on the basis of generalization of existing provisions of science.
Features related to crowdfunding and the development of social entrepreneurship. The expediency of the complex assessment of
the status of social entrepreneurship and its presentation as an innovative phenomenon has been methodically proved. The
theoretical and methodical essence of crowdfunding is defined, and the principles of its use in the system of organization of
financing of social projects are characterized. The composition and set of definitions of crowdfunding with methodical elaboration
of the bases of their relation to components of the eponymous mechanism have been clarified. It is suggested to supplement
definitions of categories and concepts on improvement of the teletho-methodological principles of crowdfunding in the
development of social entrepreneurship.
The continued socialization of business, which has been going on for many centuries, has led to the transformation of
capitalist entrepreneurship into a socially oriented one, and parallel structures of a purely social nature have emerged. The
necessity to distinguish social entrepreneurs in a separate set of typical functions by entities has been proved. It is appropriate that
they are directly involved in socializing the economic system, enabling society to move towards a model of sustainable development.
Knowledge of crowdfunding theory and practice in Ukraine is based mainly on foreign experience, but in the national
dimension, this mechanism is perceived from the point of view of self-financing scheme by the community, by people of projects
that can serve to solve socially significant problems.