DSpace Repository

Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту

Show simple item record

dc.contributor.author Полюхович, М. В.
dc.contributor.author Poliukhovych, M.
dc.date.accessioned 2020-05-04T10:36:14Z
dc.date.available 2020-05-04T10:36:14Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Полюхович М. В. Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту / М. В. Полюхович // Modern Economics. - 2019. - № 18. - С. 138-144. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21. uk_UA
dc.identifier.uri http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6628
dc.description.abstract У статті досліджено сутність стратегії як одного з інструментів менеджменту підприємства, що в сучасному світі має суттєве значення для успішної діяльності підприємства незалежно від його галузевої приналежності чи інших характеристик. Було проаналізовано сутність кількох різновидів стратегій («стратегія розвитку підприємства», «конкурентна стратегія») та досліджено існуючі класифікації стратегій. Зважаючи на турбулентність навколишнього середовища, посилення конкурентної боротьби майже у всіх секторах економіки та прагнення підприємств до розвитку, було зроблено припущення щодо того, що поєднання кількох стратегій, зокрема, стратегії розвитку підприємства та конкурентної стратегії в одну комплексну стратегію може виявитись досить ефективним інструментом менеджменту. На підставі проведеного аналізу автором також було запропоновано нове поняття «конкурентної стратегії розвитку підприємства» та розроблено нову класифікацію стратегій. uk_UA
dc.description.abstract The modern world requires all businesses to solve the most common problems, such as sustainable development and efficient operations, the existence of businesses and the prevention of bankruptcy. Business leaders are forced to look for better and more effective tools to solve problems very quickly, as sometimes they can occur quite suddenly. Therefore, to achieve the goals and objectives of the company, it is necessary to understand which types of strategies exist, what are the features of each of them, which strategies will be the best to solve a certain range of problems. In some cases, however, current conditions of development require combining several existing strategies and exploring the potential of such combinations, for example, to reduce time on making effective decisions. Purpose. The purpose of this study is to identify an effective management tool in the form of one strategy that combines the enterprise ability to develop and at the same time the maintenance of the company’s position among competitors, as well as determine the location of this new complex strategy among other existing varieties of strategies. Conclusions. some new definitions of several types of strategies were given («strategy», «enterprise development strategy», «competitive strategy» and «competitive enterprise development strategy»). A new classification of strategies has also been developed (“strategy”, “enterprise development strategy”, “competitive strategy” and “competitive enterprise development strategy”. Also, a new classification of strategies has been developed.
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject стратегія розвитку підприємства uk_UA
dc.subject конкурентна стратегія uk_UA
dc.subject конкурентна стратегія розвитку підприємства uk_UA
dc.subject класифікація стратегій uk_UA
dc.subject strategy uk_UA
dc.subject enterprise development strategy uk_UA
dc.subject competitive strategy uk_UA
dc.subject competitive enterprise development strategy uk_UA
dc.subject classification of strategies uk_UA
dc.title Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту uk_UA
dc.title.alternative Competitive Enterprise Development Strategy as a Modern Effective Management Tool uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account