Проведено аналіз останніх публікацій з проблематики задоволеності працею, у результаті якого
встановлено міждисциплінарність наукових досліджень задоволеності працею. Обґрунтовано роль задоволеності
працею як базового елементу у системі формування високої культури залученості персоналу і підтримання бренду
роботодавця. Визначено задоволеність працею як внутрішній стан працівника, який характеризує його загальну
позитивну оцінку трудової діяльності в організації, а також позитивне ставлення до часткових її елементів – змісту
та умов праці, організаційного забезпечення, мотиваційних факторів, соціального середовища, психологічних аспектів
ділових та особистих взаємин у колективі тощо. Серед методів та процедур дослідження задоволеності працею
найкращим визначено метод опитування, який дозволяє отримати відповіді особисто від працівників, а також
розробити дієві рекомендації щодо покращення стану задоволеності працею. Систематизовано чинники задоволеності
працею персоналу і обґрунтовано, що їх діагностика і контроль є важливою передумовою для прийняття управлінських
рішень щодо забезпечення задоволеності працею. Охарактеризовано основні заходи підвищення задоволеності працею
персоналу. З метою дослідження задоволеності працею було проведено соціологічне опитування, яке дало можливість
виявити розуміння працівниками значення задоволеності праці для забезпечення продуктивності та
результативності, поширені методи оцінювання рівня задоволеності, заходи, які проводяться в компаніях для
підвищення задоволеності працею, фактори впливу на задоволеність та незадоволеність працею персоналу.
Modern companies rebuild and improve their business and management processes, develop
corporate cultures and loyalty programs to maximize the potential of their key employees, support a positive employer brand to
attract and retain staff. In a system of development of the high employee engagement culture and maintaining the employer brand,
the basic element is job satisfaction, on which other higher components - loyalty, commitment and dedication - are based. The
article substantiates the role of job satisfaction as a basic element in the system of forming a high culture of staff involvement and
maintaining the employer brand.
Purpose. The main purpose of the study is to analyze the factors that influence job satisfaction and to develop a project
of activities to increase employee satisfaction.
Results. The job satisfaction is defined as the internal state of the employee, which characterizes his / her overall positive
assessment of his / her work activity in the organization, as well as the positive attitude towards its partial elements - content and
working conditions, organizational support, motivational factors, social environment, psychological aspects of business and personal relationships in collective, etc. The factors of staff satisfaction are systematized, and it is substantiated that the diagnosis
of the factors that determine the employee's attitude to their work is an important precondition for making managerial decisions
to enhance job satisfaction. The main practices and activities for increasing employee satisfaction are described. In order to
investigate employee`s job satisfaction, a sociological survey was conducted to identify employees' understanding of the
importance of job satisfaction for performance and productivity, common methods for assessing job satisfaction, practices and
activities undertaken by companies to increase job satisfaction, factors affecting employee satisfaction and dissatisfaction.
Conclusions. The focus on job satisfaction should be included in the goals and indicators of evaluating the success and
effectiveness of all personnel management processes - from selection and adaptation to development, motivation, career
management, and more.