Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10296
Назва: Ринки сільгосппродукції: стан та перспективи виробництва курячих яєць в Україні та світі.
Інші назви: Agricultural product markets: current state and trends in chicken eggs production in Ukraine and worldwide
Автори: Новікова, О. С.
Novikova, O.
Ключові слова: виробництво яєць
ринки сільськогосподарської продукції
експорт яєць
експорт яйцепродуктів
коливання цін
egg production
agricultural markets
egg exports
price fluctuations
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Новікова О. С. Ринки сільгосппродукції: стан та перспективи виробництва курячих яєць в Україні та світі. Modern Economics. 2021. № 28(2021). С. 83-90. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-12.
Короткий огляд (реферат): Постійна кількість населення, що зростає та відносна дешевизна зумовлює зростання обсягів виробництва курячих яєць в Україні та світі. Водночас корми й налагодити стабільний збут із прив’язкою до курсу долара. Не дивлячись на ряд викликів (необхідність імпортувати інкубаційне яйце чи молодняк, залежність від цін на корми), Україна змогла суттєво наростити обсяги власного виробництва та експорту, увійшовши до першої десятки світових експортерів яєць, лише трохи збільшивши власне споживання. Щодо структури виробників, майже половина продукту досі виробляється господарствами населення. Що ж до співвідношення різних за розмірами виробників, то за кількістю 41% виробників яєць в Україні становили мікропідприємства з обсягом реалізації до 1 млн грн, малі підприємства склали 22%, середні – 25%, а великі – 11 відсотків. При цьому, 89% всього обсягу реалізації припали саме на ці великі підприємства – а це понад 12 млрд грн. Таким чином, майже повністю виробництво яєць сконцентровано на 19 найбільших підприємствах, а обсяги виробництва інших груп мізерні у порівнянні з ними. З’ясовано, що рентабельність виробництва яєць є досить нестабільною величиною й останніми роками демонструє зниження виробництва, впавши до катастрофічних 23,5% збитковості у 2019 році. Суттєвою проблемою є також нестабільність ціни з коливаннями навколо середнього значення від -36% до +53%, що суттєво відрізняється від коливання ціни на європейському ринку і змушує виробників орієнтуватись на експорт.
The ever-growing world population and low price of chicken eggs have provided reasons for the increased popularity and growing market of this product in Ukraine and worldwide. Nevertheless, the ability to generate profit mainly depends on minimizing feed expenses together with having long-term selling contracts with a stable price level in hard currency. Purpose. Main goal of the article is to analyze the situation with chicken egg production in Ukraine and worldwide, outline the main problems effecting this sphere, structural characteristics of the market and develop proposals for improvement. Results. Despite multiple challenges in the sphere (necessity to change supplier of hatching-eggs, being highly dependent on the price of feed and electric power) Ukrainian producers managed to increase production almost two times bigger in the last 20 years and became one of world’s largest exporters. The production structure has not changed much with 44% being still produced by subsistence farmers. As for the legal henneries – almost 41% of them are micro size with less than 1 mln hryvnia sales a year. Another 22% are small with 1-10 mln hryvnia sales a year, 26% - middle-size and 11% in number make large companies with more than 100 mln hryvnia sales in one year. However, they sell 89% of the value of all egg products, which is more than 12 bln hryvna in total. That is how 19 biggest henneries actually control all market. Profitability of the egg production has been rather unstable lately with reported cost-benefit ratio of -23.5% in 2019. The price has also been unstable with fluctuations between -36% to +53% of the mean value during the year which makes business very unpredictable. Conclusions. The conducted research revealed positive trends in chicken egg production resulting from high demand for cheap food. However unreliable Ukrainian market stimulates exportation which protects producers from price fluctuations and growth of production cost. This made Ukrainian producers 4th largest world exporter. Production in Ukraine is mainly concentrated by the 19 largest henneries. Small-scale producers strongly suffer from all negative effects and are unable to support themselves without external financial assistance.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10296
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2021. - Вип. 28

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
novikova.pdf443,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.