Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13310
Назва: Аналіз результатів упровадження моделі підготовки магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсів
Інші назви: Analysis of Results of Implementation of the Model for Preparation of Masters for Educational and Scientific Activity in Terms of Mass Open Distance Courses
Автори: Бацуровська, Ілона Вікторівна
Batcurovskaya, Ilona
Ключові слова: освітньо-наукова підготовка магістрів
масові відкриті дистанційні курси
модель освітньо-наукової підготовки магістрів в умовах масових відкритих дистанційних курсів
educational and scientific preparation of masters
massive open distance courses
model of educational and scientific preparation of masters in terms of massive open distance courses
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Бацуровська І. В. Аналіз результатів упровадження моделі підготовки магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсів // Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». - 2018. - Вип. 8. - С. 15-28.
Короткий огляд (реферат): У статті представлені результати експериментальної роботи. Пропонується аналіз результатів упровадження моделі підготовки магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсів. Окреслені спеціальності майбутніх магістрів, які приймали участь в експериментальній роботі, висвітлено перелік адаптованих масових відкритих дистанційних курсів, в яких покладено основи технологій навчання, що пропонує авторська модель. Представлені розрахункові таблиці емпіричного значення χ2 мотиваційного, когнітивно-змістового, репродуктивно-операційного та результативно-творчого компоненту на початку та по завершенню експерименту в контрольних та експериментальних групах, графічне співвідношення на координатній осі критичних та емпіричних значень зазначених компонентів та графіки результатів оцінювання показників готовності магістрів до освітньо-наукової діяльності в умовах масових відкритих дистанційних курсах на початку та по завершенню експерименту у відносних частотах.
-
Master's training in the modern world is moving to a fundamentally new level. The content of the training of the relevant specialist is obsolete before the diploma is obtained, as modern technologies change annually. Accordingly, there is a need for such tools that will ensure the master's qualitative training, taking into account technological progress and updat ed educational systems. The purpose of the article is to analyze the re sults of implementation of the model of preparation of masters for educational and scientific activity in the conditions of massive open distance courses. Implementation of the model of educational and scientific preparation of masters in terms of massive open distance courses was carried out on the basis of previous work with both students and faculty mem bers of the master's degree. For these categories, we developed courses: "Basics of blended learning", "Ba sics of blended learning monitoring", "How to study in distance course" and "How to teach in distance course". Also we developed methodological recommen dations and manuals on the development of the im plementation and use of these technologies. The im plementation of massive open distance courses in the educational and scientific preparation of masters took place in three stages. The first stage is the selection of an optimal group of massive open distance courses. The second stage is the analysis of the chosen courses and the prospects of integration. The third stage is the use of such courses in the educational process. The percentage of passing on certain criteria pre paredness masters to educational and scientific activi ties in terms of massive open distance learning cours es in experimental and control groups in the experi ment does not differ by more than 10 percent and at the end – in the experimental groups the increase is observed. That is, according to the goal-motivational criterion, in the experimental groups a gain of 30% can be traced, while in control group the growth is only 13%. According to the integration criterion in the exper imental groups we have an increase of 37%, and in control - 14%. According to the activity-creative criteri on in the experimental groups, the increase is 15% and 13% respectively, and in the control - only 2% for each criterion. The reliability of the results was verified by the criterion χ2 of Pearson according to the method de scribed by E.V. Sidorenko The developed technology of educational and sci entific preparation of masters increases motivation of future masters for educational and scientific activities for obtaining foreign experience, self-motivation for the completion of mass open distance courses. The exper imental model provides the opportunity to combine the educational process in the master's student's class with the study of massive open distance courses and combine the acquisition of educational and scientific knowledge with the areas of scientific research, form analytical abilities and the ability to exchange self acquired experience with others, carry out systematic monitoring of their own educational process in mass open distances courses.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13310
Розташовується у зібраннях:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bashurovska-9.pdf1,18 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.