Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/15474
Назва: Механізм забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління
Інші назви: The mechanism for ensuring the sustainable development of a trade enterprise on the basis of anti-crisis management
Автори: Передерій, Т. С.
Perederii, Tetiana
Ключові слова: механізм забезпечення сталого розвитку
сталий розвиток
підприємства торгівлі
антикризове управління
mechanism for ensuring sustainable development
sustainable development
trade enterprises
anti-crisis management
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Передерій Т. С. Механізм забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління . Modern Economics. 2023. № 40(2023). С. 38-43. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V40(2023)-05.
Perederii T. (2023). The mechanism for ensuring the sustainable development of a trade enterprise on the basis of anti-crisis management . Modern Economics, 40(2023), 38-43. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V40(2023)-05.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена теоретичним аспектам формування механізму забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління. Визначено сутність сталого розвитку підприємства торгівлі і антикризового управління, а також проаналізовано та виокремлено сучасні проблеми і тенденції антикризового управління. Запропоновано ряд заходів, які підприємства торгівлі можуть використовувати для досягнення цілей сталого розвитку. Проведено SWOT-аналіз формування механізму забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління Сформульовано загальні рекомендації щодо впровадження механізму антикризового управління сталим розвитком підприємством і запропоновано використання сучасних технологій та цифрових інструментів для оптимізації процесів, а також розвиток стратегічного співробітництва. Виявлено перспективи вдосконалення механізму забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління.
The issue of defining the features of creating mechanism for ensuring the sustainable development of a commercial enterprise on the basis of anti-crisis management is extremely relevant and important for modern commercial enterprises. In the conditions of rapid changes in the economic, technological and socio-cultural environment, enterprises face complex challenges and risks. Ensuring sustainable development and effective crisis management is a necessary condition for their success and survival. Modern commercial markets are characterized by great uncertainty and unpredictability. Changes in consumer preferences, the competitive environment and regulation can all affect the company’s operations. Therefore, the development of an anti-crisis management mechanism becomes key in order to adapt to changes. The purpose of the article is to study the theoretical foundations of the substantiation of the peculiarities of the formation of a mechanism for ensuring the sustainable development of a trade enterprise on the basis of anti-crisis management. The results. Theoretical problems of reasoning of the features of the formation of the mechanism of ensuring the sustainable development of the commercial enterprise on the basis of anti-crisis management are studied. The authors’ approaches to defining the essence of the sustainable development of a commercial enterprise are substantiated. The SWOT analysis of the formation of a mechanism of ensuring the sustainable development of a commercial enterprise on the basis of anti-crisis management was carried out. Prospects for improving the mechanism of ensuring the sustainable development of the trade enterprise on the basis of anti-crisis management have been identified. Conclusions. The formation of a mechanism for ensuring the sustainable development of a commercial enterprise on the basis of anti-crisis management is an important and urgent issue in the conditions of an unstable business environment. In particular, the use of modern technologies and digital tools to optimize processes, track data, improve communication and increase efficiency. Integration of e-commerce, virtual platforms, automated management systems can significantly increase the competitiveness of the enterprise.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/15474
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2023. - Вип. 40

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
perederii.pdf265,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.