Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7431
Назва: Звіт про управління: якісні характеристики та досвід підготовки підприємствами пасажирського транспорту
Інші назви: Management Report: Qualitative Characteristics and Experience of Its Preparation by Passenger Transport Enterprises
Автори: Слободяник, Ю. Б.
Сиротенко, Н. А.
Slobodianyk, Yulia
Syrotenko, Nataly
Ключові слова: звіт про управління
фінансова звітність
інтегрована звітність
якісні характеристики звітності
сталий розвиток
екологічні показники
соціальна відповідальність
пасажирський транспорт
management report
financial statements
integrated reporting
quality of reporting
sustainable development
environmental performance
social responsibility
passenger transport
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Слободяник Ю. Б., Сиротенко Н. А. Звіт про управління: якісні характеристики та досвід підготовки підприємствами пасажирського транспорту. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 171-177. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-28.
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито підходи до підготовки звіту про управління. Охарактеризовано результати сучасних наукових досліджень щодо змісту та якості нефінансових звітів. Акцентовано наявність зв’язку між розкриттям інформації про певні аспекти діяльності підприємства у звіті про управління та покращенням репутації підприємства, збільшенням довіри ділових партнерів та громади. Визначено якісні характеристики звіту про управління, що стосуються як змістовного наповнення звітів, так і форми представлення інформації. Проведено контент-аналіз звітів про управління окремих вітчизняних підприємств пасажирського транспорту. Розкрито позитивні та негативні аспекти підготовлених звітів та порівняно їх з кращими міжнародними практиками. Обґрунтовано важливість формування суспільної підтримки необхідності розкриття інформації у звіті про управління, що має стати основою для прийняття інвестиційних рішень, покращення екологічних показників та підвищення соціальної відповідальності підприємств.
Companies' efforts to provide information in response to stakeholder requests were embodied in the preparation of various corporate governance and management reports, which led to the development of appropriate standards in this area. At the same time, issues such as the structure of the reports accompanying the financial statements for the various stakeholders, the order of presentation and the appropriateness of including certain financial and non-financial indicators continue to be relevant. Purpose. The purpose of the study is to determine the qualitative characteristics of the management report based on an analysis of regulatory requirements for its preparation, the experience of its preparation by domestic passenger transport enterprises and comparison with the best international practices. Results. It is advisable to distinguish the qualitative characteristics of the management report on the content of the report (accuracy and completeness; objectivity and impartiality; materiality of disclosed information; relevance and comprehensibility; reasonableness and persuasiveness of conclusions), and on the form of its presentation (clarity and accuracy; logical presentation; informativeness; data visualization (graphs, tables, images, photos, etc.). The content analysis of the management reports of the domestic passenger transport enterprises has been carried out. Positive and negative aspects of these reports are revealed. They are compared with best practice. Conclusions. The preparation of the management report requires considerable management effort, in particular, the additional time spending, the involvement of qualified specialists to provide quality information coverage, including the social and environmental activities of the enterprise. Simultaneously, the regulator should generate a positive attitude in the public to disclose certain information in the management report, which will help the state and the society to take timely measures to create a more sustainable environment, to ensure accountability of enterprises and to achieve the goals of sustainable development
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7431
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2020. - Вип. 19.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
slobodianyk.pdf479,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.