Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7442
Назва: Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти
Інші назви: Аdvantages and Obstacles of Using Benchmarking in Managing the Marketing Potential of Higher Education Institutions
Автори: Ахновська, І. О.
Банзелюк, І. В.
Akhnovska, Inna
Banzeliuk, Iryna
Ключові слова: потенціал
маркетинговий потенціал
управління маркетинговим потенціалом
бенчмаркінг
заклад вищої освіти
potential
marketing potential
marketing potential management
benchmarking
higher education institutions
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Ахновська І. О., Банзелюк І. В. Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 20-25. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-03.
Короткий огляд (реферат): У статті обґрунтовано доцільність використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти шляхом аналізу переваг та перешкод, з якими стикається організація під час його впровадження та використання. Виявлено, що під час впровадження в діяльність інструментів бенчмаркінгу заклади вищої освіти зазнають труднощів психологічного, організаційного, комунікаційного та фінансового характеру. Доведено, що всі перешкоди є рівнозначними для управління на засадах бенчмаркінгу, а ігнорування однієї з зазначених категорії труднощів призводить до зниження загального рівня ефективності використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом. Виявлено наявність трьох площин існування організації, які знаходяться у перманентній взаємодії, наслідком якої є формування очікувань споживачів та лідерів в кожній галузі економіки. Обґрунтовано наявність переваг від використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом за кожною з площин взаємодії закладу вищої освіти.
Since the experience of using benchmarking by domestic higher education institutions is not rich in practical knowledge, in our opinion, the first step towards its use is to justify the advantages and obstacles in its implementation as a tool for managing the marketing potential in higher education institutions, which is why the relevance of the research topic is determined. Purpose. The purpose of the article is to substantiate and identify the advantages and obstacles of the way of using benchmarking in managing the marketing potential of higher education institutions for further effective implementation of this tool in the activities of higher education institutions. Results. The article substantiates the feasibility of using benchmarking in managing the marketing potential of higher education institutions by analyzing the advantages and obstacles faced by the organization during its implementation and use. It is revealed that during the implementation of activities in the tools of benchmarking institutions of higher education are experiencing difficulties of psychological, organizational, communication and financial nature. It is proved that all obstacles are equivalent to management based on benchmarking, and ignoring one category of difficulties leads to a decrease in the effectiveness of benchmarking in the management of the marketing potential in general. It is revealed that there are three areas of the existence of the organization that is in the permanent interaction, which is the result of the formation of expectations of consumers and leaders in each sector of the economy. It is substantiated the existence of advantages of using benchmarking in managing the marketing potential for each area of the interaction. Conclusions. During the implementation of benchmarking in the management of the marketing potential of higher education institutions, organizations may face several obstacles of psychological, organizational, communication and financial nature. Overcoming these difficulties will allow for feeling the benefits of using benchmarking, as well as for making major changes in the marketing potential of higher education institutions in the direction of their increasing and improving, using the best experience of any organization.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7442
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2020. - Вип. 20.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
akhnovska.pdf496,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.