Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7820
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоваленко, В. В.-
dc.contributor.authorKovalenko, Victoria-
dc.date.accessioned2020-08-31T09:39:29Z-
dc.date.available2020-08-31T09:39:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКоваленко В. В. Маркетингові банківські комунікації в умовах цифровізації економіки України. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 115-121. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-18.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7820-
dc.description.abstractВизначено актуальність використання інструментарію маркетингу банківських інновацій в умовах цифровізації економіки України. Доведено гіпотезу, що цифровізація економіки України ставить перед банками нові виклики щодо розробки та просування нових інтернет-послуг та цифрових маркетингових комунікацій. Для поглиблення розуміння міри, з якою банки готові удосконалювати політику маркетингу банківських комунікацій, проведено аналіз динаміки обсягів цифрової реклами в Україні, витрат на маркетинг та рекламу банків-лідерів з інтернет-банкінгу. Обґрунтовано, що збільшення витрат на маркетинг та рекламу вітчизняними банками дозволило їм отримати позитивний результат рентабельності активів. Доведено, що прийняття рішення про удосконалення вебсайту банків у першу чергу повинно ґрунтуватися на дослідженні трафіку, який засвідчує популярність його серед споживачів банківських продуктів. Проведено аналіз рейтингу популярності сайтів провідних банків. Визначено, що перспективним напрямом діяльності для фінансових установ є інтернет-банкінг та мобільний банкінг у смартфоні. Для підтримки своєї ідентичності та іміджу вітчизняними банками запропоновано формувати концепцію маркетингових банківських комунікацій на основі створення брендуuk_UA
dc.description.abstractRealization of economic shocks and geopolitical risks changed the strategy of development of domestic banks, actualizing the task of developing new products aimed at ensuring the profitability and sustainability of the banking business. Digitalization of Ukraine's economy poses new challenges for banks to develop and promote new Internet services and digital marketing communications. Purpose. The main purpose of the study is to deepen the theoretical and methodological foundations and to monitor the risks of project financing in the current conditions of development of the national economy. Results. The article focuses on identifying problems in the use of marketing tools for banking innovations in the digitalization of Ukraine's economy. It is considered scientific views on the definition of “digital marketing”. The systematization of scientific views on the definition of “digital marketing” gave the author the opportunity to determine that he solves the following tasks: maintaining the brand image; support for bringing a new brand or product to market; raising awareness; sales promotion. The article analyzes the dynamics of digital advertising in Ukraine to deepen the understanding of the extent to which banks are ready to improve the marketing policy of banking communications. An analysis of the costs of marketing and advertising of leading banks in Internet banking has shown that their increase has allowed banks to get a positive return on assets. It is proved that the decision to improve the website of banks, first, should be based on a study of traffic, which testifies to its popularity among consumers of banking products. For modern banks, a promising area of activity for financial institutions is Internet banking and mobile banking in a smartphone. Conclusions. The author proposes to form the concept of marketing banking communications based on creating a brand to support the identity and image of banks. The brand is an integral part of the product. With the growth of dialogic business communications, a new, financial approach to the brand is formed. In determining the parameters of business processes, it is increasingly beginning to be seen as a specific corporate asset that requires design, development, and investment.-
dc.subjectбанкиuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.subjectмаркетингові інструментиuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectінтернетбанкінгuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectbanksuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectcommunicationsuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectinternet bankinguk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.titleМаркетингові банківські комунікації в умовах цифровізації економіки Україниuk_UA
dc.title.alternativeMarketing Banking Communications in the Conditions of Digitalization of Economy of Ukraineuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2020. - Вип. 21.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kovalenko.pdf569,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.