Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7834
Назва: Маркетингове дослідження ринку волоських горіхів в Україні
Інші назви: Marketing Research of Ukrainian Walnut Market
Автори: Танасійчук, А. М.
Яцюк, І. М.
Бунько, А.-П. О.
Tanasychuk, Alona
Yatsyuk, Inna
Bunko, Artur-Pavlo
Ключові слова: маркетингове дослідження
ринок волоських горіхів
експорт
імпорт
потенційний ринок
marketing research
walnut market
export
import
potential market
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Танасійчук А. М., Яцюк І. М., Бунько А.-П. О. Маркетингове дослідження ринку волоських горіхів в Україні. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 204-212. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-32.
Короткий огляд (реферат): У статті проведено дослідження світового ринку волоських горіхів. Проаналізовано динаміку світового експорту та імпорту волоських горіхів, визначено географічну структуру експорту та імпорту даного товару. Здійснено аналіз динаміки експорту вітчизняних волоських горіхів. Проаналізовано динаміку та структуру експорту волоських горіхів України у розрізі країн-реципієнтів. Визначено потенційні ринки для експорту волоських горіхів України. На основі критеріїв вибору найбільш вигідних експортних партнерів України для реалізації волоських горіхів, визначено потенційний зовнішній ринок та товарну підгрупу – волоські горіхи, що забезпечить зростання ефективності вітчизняного експорту даного товару. Досліджено ринок імпорту волоських горіхів, потенційних партнерів-експортерів України. Проаналізовано динаміку обсягів вітчизняного експорту в країну потенційного партнера українських волоських горіхів. Здійснено порівняння обсягів вітчизняного експорту на потенційний зовнішній ринок з обсягами експорту основного постачальника волоських горіхів на даний ринок.
In today's dynamic development of the world market for goods and services, it is quite important to choose the most profitable product for expanding international trade relations. Today walnut is one of the niche crops. Only 7% of the land on the planet is suitable for the cultivation of nut crops, and Ukraine belongs to those few countries where their entire territory is suitable for cultivation. Purpose. The purpose of the article is to market research on the state of the walnut market and to determine the potential market for domestic walnuts. Results. The article examines the world walnut market. The dynamics of world exports and imports of walnuts are analyzed, the geographical structure of exports and imports of this product is determined. The dynamics of export of domestic walnuts is analyzed. The dynamics and structure of walnuts export of Ukraine in the context of recipient countries are analyzed. Potential markets for the export of walnuts in Ukraine have been identified. On the basis of the selection criteria of the most favorable export partners of Ukraine for the sale of walnuts, the potential foreign market and commodity subgroup - walnuts have been determined, which will ensure the increase of efficiency of domestic export of this product. The market of import of walnuts, potential exporting partners of Ukraine is investigated. The dynamics of domestic exports to the country of a potential partner of Ukrainian walnuts is analyzed. The volume of domestic export to potential foreign market is compared with the volume of export of the main supplier of sin in this market. Conclusions. Analysis of the world walnut market indicates that there is a positive outlook for the industry in the future. The markets with the highest potential for Ukrainian exports of walnuts in shell - Moldova and Italy, for the Ukrainian exports of refined walnuts - the Netherlands, Iraq and Turkey. We think that it is more appropriate for our country to export peanuts, because the value of unpeeled walnuts is lower than peeled ones. It is most advantageous for Ukraine to export refined walnuts to the Netherlands, the European country with the biggest difference between the potential and actual exports of this product.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7834
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2020. - Вип. 21.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
tanasychuk.pdf551,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.