Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10309
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТищенко, Світлана Іванівна-
dc.contributor.authorTischenko, Svitlana-
dc.contributor.authorАндрющенко, Яна Едуардівна-
dc.contributor.authorAndriushchenko, Yana-
dc.date.accessioned2021-11-18T13:58:37Z-
dc.date.available2021-11-18T13:58:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationTischenko S., Andriushchenko Ia. (2021). Ethics if business communication in the management if mass communications. Modern Economics, 28(2021), 147-152. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-21uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10309-
dc.description.abstractУ статті проведено дослідження та розкрито сутність поняття менеджменту масових комунікацій. Спiлкyвaння розглядається як складний різноплановий процес встановлення та розвитку контактів між людьми, який породжують потреби спільної діяльності щодо обміну інформацією, вироблення єдиної стратегії взаємодії сприйняття і розуміння іншої людини. Виокремлено головні особливості ділового спілкування, його види та форми. Визначено, що комунікація – це складний процес, який складається з взаємозалежних аспектів, де одним з найважливіших є етика ділового спілкування. Представлено різні структури підходів до означень категорій «комунікація», «спілкування» та їх ролі в менеджменті масової комунікації. Доведено, що розвиток бізнесу можливий за умов впровадження ефективних комунікацій, як головного інструменту діяльності менеджера.uk_UA
dc.description.abstractAt the current stage of development of economics, education, science and technology, the role of communication in interpersonal and business interaction of people is of particular importance, and therefore the urgency of training future professionals in the new environment is growing. There is a need to conduct research and reveal the essence of the concept of mass communication management. It should be noted that communication is seen as a complex multifaceted process of establishing and developing contacts between people, which generates the needs of joint activities and which includes the exchange of information, development of a common strategy of interaction of perception and understanding of another person. Purpose. The aim of the article is to generalize scientific ideas about the theoretical aspects of business communication ethics in mass communication management. Results. In order to form the methodological foundations of the new paradigm of mass communication management, there is a need to analyze the basic categories of communication. Research shows that there are different approaches to defining the categories of “interaction”, “communication” and their role in the management of mass communication. As a result of the research the main features of business communication, its types and forms are singled out. It is determined that communication is a complex process that consists of interdependent aspects, where one of the most important is the ethics of business communication. All information processes in society, we can refer to the term “social communication”. Thus “business communication” is defined as communication which purpose is the organization and optimization of industrial, scientific, commercial or other activity where interests of business, instead of concrete interlocutors come first. Conclusions. It is obvious that the importance of communication in business at the present stage of development of society is constantly growing. This process is explained by the fact that the interaction of communicators in the process of communication inevitably implies their certain mood, moral readiness to participate in the communication process. Such readiness often (and always in the process of business communication) acquires a conscious, volitional character, although sometimes it appears as something deeper, as a kind of subconscious entity. The importance of communication in management is explained by the achievement of the goal both in the organizational process of the enterprise and in the effective exchange of information. We are convinced that business development is possible with the introduction of effective communications as the main tool of the manager.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectспілкуванняuk_UA
dc.subjectетикаuk_UA
dc.subjectділове спілкуванняuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.subjectмасові комунікаціїuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectethicsuk_UA
dc.subjectbusiness communicationuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectcommunicationsuk_UA
dc.subjectmass communicationsuk_UA
dc.titleEтика ділового спілкування в менеджменті масових комунікаційuk_UA
dc.title.alternativeEthics if business communication in the management if mass communicationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2021. - Вип. 28

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
tyshchenko.pdf309,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.