Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5753
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПономаренко, Наталя Григорівна-
dc.contributor.authorPonomarenko, Natalia-
dc.date.accessioned2019-05-16T08:45:44Z-
dc.date.available2019-05-16T08:45:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПономаренко Н. Г. Експертиза дошкільної освіти Німеччини / Н. Г. Пономаренко // Збірник наукових праць Херсонського державного університету : Педагогічні науки. - Херсон, 2019. - Вип. LXXXVI. - С. 330–334.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5753-
dc.description.abstractУ статті з’ясовано, що необхідність експертизи дошкільної освіти закріплено на законодавчому рівні Німеччини. Визначено структуру педагогічної концепції та параметри якості діяльності німецьких дошкільних закладів освіти. Проаналізовано інструменти проведення внутрішньої та зовнішньої експертизи в галузі дошкільної освіти Німеччини.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the examination of evaluation in the field of preschool education in Germany. It is established that the need for evaluaton of preschool education is fixed at the level of the federal states of Germany. The structure of the pedagogical concept is defined. It has been established that the study of the quality of orientations, structure, interaction with parents and pedagogical activity is the basis for the system “German quality mark for preschool educational institutions”, with the help of which documentary evidence of the quality of the activities of the pre-school education institution (certification) is carried out. The parameters of the quality of the activities of German preschool educational institutions are determined. The tools for conducting internal and external evaluation in the field of preschool education in Germany have been clarified. The main tools for studying the quality of orientations and structure are interviews, a survey of the management and teaching staff of a preschool educational institution, documentation analysis, observation, and a written survey of parents. The study of the quality of the pedagogical process is carried out by observing experts over children in a preschool educational institution using scales for kindergartens.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectекспертизаuk_UA
dc.subjectдошкільний закладuk_UA
dc.subjectпедагогічна концепціяuk_UA
dc.subjectякість орієнтаційuk_UA
dc.subjectякість структуриuk_UA
dc.subjectякість взаємодії з батькамиuk_UA
dc.subjectякість педагогічного процесуuk_UA
dc.subjectassessmentuk_UA
dc.subjectpreschool institutionuk_UA
dc.subjectpedagogical conceptuk_UA
dc.subjectquality of orientationsuk_UA
dc.subjectquality of structureuk_UA
dc.subjectquality of interaction with parentsuk_UA
dc.subjectquality of the pedagogical processuk_UA
dc.titleЕкспертиза дошкільної освіти Німеччиниuk_UA
dc.title.alternativeEvaluation in the field of preschool education in Germanyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (Факультет культури і виховання)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пономаренко_стаття 2.pdf269,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.