Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6133
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКузнецова, Н. Б.-
dc.contributor.authorKuznetsova, Nataliya-
dc.date.accessioned2019-08-08T08:09:57Z-
dc.date.available2019-08-08T08:09:57Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКузнецова Н. Б. Творчість та креативність: багатоаспектний контент / Н. Б. Кузнецова // Modern Economics. - 2019. - № 14. - С. 110-114. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-18.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6133-
dc.description.abstractУ статті здійснено різноаспектний аналіз сутності дефініцій «творчість» і «креативність». Вивчено та узагальнено існуючі наукові концепції «творчої людини» у галузях філософії, психології, педагогіки та економіки на основі досліджень думок іноземних та вітчизняних вчених. Обґрунтовано сутність творчості з позицій особистісної та економічної діяльності людини, визначено притаманні їй особливості. Узагальнено, що творчість здебільшого розглядають як один із видів діяльності людини, а креативність – як стійку сукупність людських характеристик, що сприяють пошуку нового, оригінального, нетипового. Розглянуто мультиаспектне значення креативності з позицій людського розвитку, системи менеджменту, суспільного розвитку та розвитку креативної економіки та її творчомістких галузей. Творчість і креативність визначено як особливо цінний суспільний ресурс і важливу складову конкурентоспроможності робочої сили на ринку праці.uk_UA
dc.description.abstractThe creative human capital is an important public resource in today’s conditions of the world economy development. The people who know how to create and creative are valuable for the economy and business. Purpose. The author of the article aims to examine the existing scientific concepts of the creative work development and, on the basis of their generalization, to form the multi-aspect content of the essence of the concepts of creative work and creativity. Results. In the article a multi-different analysis of the essence of the "creative work" and "creativity" definitions from the point of view of philosophy, psychology, pedagogy and economics has been done. It has been determined that the creative work is the universal ability of a human being to make the ideas and to carry out creative activity (to create). The ability to create is determined by the type of human thinking, its imagination, emotions, sensations, intelligence. Every person can make any creative activity, but not everyone can creative i.e. to find the original ways to solve any life situations. That is why the term “creativity” is considered by the author as a unique talent of a human being, his ability to search and apply non-standard, non-usual techniques, approaches, ways and methods for solving various problems. This universal feature of human activity is useful and necessary for both a society and a person himself, as it forms the social and economi c value both the human capital and the creative products and services, which have been created in the process of an y creative work. Conclusions. Thus, creative work and creativity under the modern conditions of development is a particularly valuable public resource and an important component of the labor force competitiveness at the labor market, because it provides certain competitive advantages and influences on the formation of its value. It is necessary to continue searching the factors of the development of creative human potential, to study the peculiarities of the main type’s formation of thinking and models of the behavior of the creative people, their social role and significance.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМиколаївський національний аграрний університетuk_UA
dc.subjectлюдські ресурсиuk_UA
dc.subjectпрофесійний розвитокuk_UA
dc.subjectтворчістьuk_UA
dc.subjectкреативністьuk_UA
dc.subjectмультиаспектне значенняuk_UA
dc.subjecthuman resourcesuk_UA
dc.subjectprofessional developmentuk_UA
dc.subjectcreative workuk_UA
dc.subjectcreativityuk_UA
dc.subjectmulti-aspect valueuk_UA
dc.titleТворчість та креативність: багатоаспектний контентuk_UA
dc.title.alternativereativity and Creativeness: Multi-Aspect Contentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2019. - Вип. 14

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kuznetsova.pdf452,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.