Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6489
Назва: Гіперболізоване дисконтування на прикладах поведінки економічних агентів з різними когнітивними функціями
Інші назви: Hyperbolic Discounting on the Behavior of Economic Agents with Different Cognitive Functions
Автори: Мажара, Г. А.
Капустян, В. О.
Mazhara, Glib
Kapustyan, Volodymyr
Ключові слова: поведінкова економіка
ігрові задачі
когнітивні функції
динамічні задачі декількох періодів
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Мажара Г. А. Гіперболізоване дисконтування на прикладах поведінки економічних агентів з різними когнітивними функціями / Г. А. Мажара, В. О. Капустян // Modern Economics. - 2019. - № 17. - С. 133-138. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-21.
Короткий огляд (реферат): Дисконтована корисність (DU) широко використовується для моделювання міжчасового вибору в економіці та інших галузях, наприклад, у поведінковій екології в біології. Модель DU передбачає, що особи, які приймають рішення, роблять поточні вибори, які максимізують дисконтовану суму миттєвих благ у майбутніх періодах. Найбільш поширеним припущенням є те, що особи, які приймають рішення, дисконтують майбутню корисність у момент часу t за допомогою експоненційно зменшуваного коефіцієнта дисконтування. Гіперболічне дисконтування передбачає, що агенти відносно далекоглядні, коли оцінюють нагороди в різний час в майбутньому, але прагнуть до негайного задоволення, коли це можливо. Гіперболічне дисконтування може бути пов'язано з конкуренцією нейронної активності між афективною і когнітивною системами мозку. Основним наслідком гіперболічного дисконтування є те, що поведінка осіб, що приймають рішення, буде непослідовною: особи, які приймають рішення, можуть не прийняти того рішення, яке планували прийняти (коли вони оцінювали рішення в більш ранні періоди), коли настане фактичний час. Ця властивість корисна, тому що вона створює спосіб для моделювання проблем самоконтролю і зволікання. З огляду на фіксований пул ресурсів (наприклад, гроші або час), люди можуть захотіти вибрати послідовність подій, щоб максимізувати їх загальне задоволення. На жаль, гіперболічне дисконтування ускладнює це. Люди не можуть скористатися вподобаними варіантами, які стають особливо приємними тільки в рідкісних випадках. Наприклад, можна запропонувати людям з часом вибирати альтернативи, щоб середнє задоволення було однаковим для кожної альтернативи (це називається меліорацією). Тут люди занадто багато уваги приділяють тому, скільки задоволення доставляє благо при поточній нормі споживання. Вони також повинні враховувати потенційне задоволення, яке може бути отримано при очікуванні споживання блага.
Introduction the Discounted-Utility (DU) framework is widely used to model intertemporal choice, in economics and other fields (including behavioral ecology in biology). The DU model assumes that decision makers make current choices which maximize the discounted sum of instantaneous utilities in future periods. The most common assumption is that decision makers discount the future utility at time t by an exponentially declining discount factor, d(t)=δt. Purpose of this study is to understand the behavior of economic agents in the material goods market, as well as to elucidate the impact of the principle of hyperbolized discounting in gaming tasks. Result Hyperbolic discounting is most commonly used for products that are either associated with immediate deferred costs (gym visits, health checks), or immediate deferred benefits (smoking, credit card use, eating) and temptation. Several examples of economic agents' behavior, their motivators for decision making, and the benefits they receive are considered. A contractual situation between a firm and economic agent is presented in terms of a hyperbolized discounter. Conclusion given a fixed pool of resources (such as money or time), people may want to choose a sequence of events to maximize their overall enjoyment. Unfortunately, hyperbolic discounting makes this difficult. People cannot take advantage of the options they like, which become especially pleasant only in rare cases. For example, over time, you can ask people to choose alternatives so that the average pleasure is equal for each alternative (this is called land reclamation). People can pay too much attention to how much pleasure the good brings with the current consumption rate. They must take into account the potential pleasure that can be obtained in case of expectation of consumption of the good.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6489
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2019. - Вип. 17

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
mazhara.pdf528,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.