Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9881
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБудько, О. В.-
dc.contributor.authorБрежнєва-Єрмоленко, О. В.-
dc.contributor.authorРоговський, Д. С.-
dc.contributor.authorBudko, O.-
dc.contributor.authorBrezhnieva-Yermolenko, O.-
dc.contributor.authorRohovskyi, D.-
dc.date.accessioned2021-09-01T08:51:40Z-
dc.date.available2021-09-01T08:51:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationБудько О. В., Брежнєва-Єрмоленко О. В., Роговський Д. С. Інструменти лід-генерації для міжнародного бізнесу // Modern Economics. 2021. № 27(2021). С. 12-20. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-02.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9881-
dc.description.abstractДецентралізаційний процес у частині об’єднання територіальних громад досяг незворотності, тому процес формування та достатності фінансових ресурсів ОТГ в Україні потребує детального дослідження. Попри позитивний ефект передачі повноважень на місцях для розв’язання проблем регіонального розвитку та підвищення ефективності управління, збільшення витрат органів місцевого самоврядування не підкріплені відповідним зростанням фінансових ресурсів, достатніх для їх покриття. Авторами охарактеризовані джерела фінансових ресурсів об’єднаних територіальних громад за умови нового перерозподілу публічних фінансів між рівнями влади. Визначені вагомі ефекти від прийняття основних нормативно-правових актів механізму формування спроможних територіальних громад: розширення владних повноважень новосформованих ОТГ за рахунок передачі частини повноважень на локальний рівень; отримання об’єднаними громадами права на ведення прямих міжбюджетних відносин; розмежування податків та зборів між різними рівнями бюджетів; зростання частки офіційних трансфертів у місцевих бюджетах завдяки запровадженню інфраструктурної субвенції, безпосередньо спрямованої на розвиток ОТГ, а також за рахунок фінансування з Державного фонду регіонального розвитку; зацікавленість міжнародних донорів щодо фінансування новостворених громад; запровадження медичної та освітньої реформи. У досліджені розглянуті показники, що дають змогу оцінити фінансову спроможність місцевих бюджетів ОТГ. Здійснений розрахунок власних доходів громади на одного зареєстрованого у ній мешканця у Дніпропетровській області. Як свідчать проведені розрахунки та обстеження, невеликі за територією та чисельністю населення ОТГ здебільшого не мають високої фінансової спроможності. Визначений рівень дотаційності бюджетів Дніпропетровської області. Досліджено ефективність витрат на управління бюджетів ОТГ Дніпропетровської області. Розглянутий обсяг проведених видатків капітального характеру та ступінь їх впливу на наповнення бюджетів ОТГ Дніпропетровської області. Вищезазначені показники відображають рівень ефективного або неефективного розвитку ОТГ та дають можливість визначати потреби у залученні фінансових, інвестиційних, трудових ресурсів, приймати управлінські рішення щодо охорони здоров’я, освіти, планування території, покращення надання адміністративних послуг тощо. Невизначеність окремих теоретичних аспектів механізму функціонування децентралізації в Україні знижують ефективність соціально-економічного розвитку держави, регіонів, окремих територій, тому питання повноцінного моніторингу фінансової спроможності ОТГ в Україні залишається невирішеним повністю та потребує вдосконалення і подальшого дослідження.uk_UA
dc.description.abstractAn implementation of the decentralization reform in Ukraine provided fundamental changes to the local government system. Especially in formation of local budgets, and creation of a new powerful local government entity United Territorial Communities (UTCs). Despite the positive effect from delegating to local authorities solving of regional development issues, improving governance and increasing in local government spending these are not supported by a corresponding increase in the financial resources sufficient to cover it. Purpose. The purpose of the research is to analyze theoretical and practical aspects of effectiveness of the costs managing of budgets of the UTCs in Dnipropetrovsk region by calculating the communities’ own incomes per capita. Results. The authors explained origin of financial resources of the UTCs under the condition of a new redistribution of public finances between the levels of the Government. Significant effects from the adoption of the main regulations of the mechanism of formation of strong territorial communities have been identified. These are expansion of power in the newly formed UTCs by transferring part of the powers to the local level, obtaining the right of the UTCs to conduct direct intergovernmental budgetary relations, differentiation of taxes and fees between various levels of budgets, increasing the share of official transfers in local budgets through the introduction of an infrastructure subvention directly aimed at the development of UTC, as well as, through funding from the State Regional Development Fund, an interest of international donors in financing newly created communities, an introduction of medical and educational reforms. Indicators and formulas that allow assessing the financial capacity of local UTCs’ budgets are considered in the study. The calculation of UTCs’ own income per one registered resident in Dnipropetrovsk region was fulfilled. Small territories and low populated sizes of UTC generally lack high financial capacity as the calculations and surveys corroborate. This is due to the lack of sufficient human resources. The level of subsidization of budgets of Dnipropetrovsk region is determined. The efficiency of expenses for management of budgets of UTCs of the Dnepropetrovsk region is investigated. The volume of expenses of capital character and degree of their influence on filling of budgets of UTCs of the Dnepropetrovsk region is considered. Conclusions. The analysis of the activity of UTCs of Dnipropetrovsk region was fulfilled according to such indicators as own income per one inhabitant of UTC, subsidy of UTCs’ budgets; specific weight for the maintenance of the management staff in the financial resources of UTCs; efficiency of capital expenditures, and their impact on the filling of the budget of UTCs. The above mentioned indicators reflect the level of effective or inefficient development of UTCs, and make it possible to determine a need to attract financial, investment, labor resources, and make management decisions on health, education, spatial planning, and improve the provision of administrative services and more. Thus the issue of full monitoring of financial capacity of UTCs in Ukraine remains unresolved and needs improvement and further study.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectоб’єднані територіальні громадиuk_UA
dc.subjectфінансова спроможністьuk_UA
dc.subjectвласні доходиuk_UA
dc.subjectдотаційністьuk_UA
dc.subjectdecentralizationuk_UA
dc.subjectunited territorial communitiesuk_UA
dc.subjectfinancial capacityuk_UA
dc.subjectown revenuesuk_UA
dc.subjectsubsidiesuk_UA
dc.titleІнструменти лід-генерації для міжнародного бізнесуuk_UA
dc.title.alternativeBudget Monitoring of Capacity Indicators of United Territorial Communities of Dnipropetrovsk Regionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2021. - Вип. 27

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
budko.pdf350,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.