00 DSpace/Manakin Repository

Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ахновська, І. О.
dc.contributor.author Банзелюк, І. В.
dc.contributor.author Akhnovska, Inna
dc.contributor.author Banzeliuk, Iryna
dc.date.accessioned 2020-06-17T07:23:54Z
dc.date.available 2020-06-17T07:23:54Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ахновська І. О., Банзелюк І. В. Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 20-25. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-03. uk_UA
dc.identifier.uri http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7442
dc.description.abstract У статті обґрунтовано доцільність використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти шляхом аналізу переваг та перешкод, з якими стикається організація під час його впровадження та використання. Виявлено, що під час впровадження в діяльність інструментів бенчмаркінгу заклади вищої освіти зазнають труднощів психологічного, організаційного, комунікаційного та фінансового характеру. Доведено, що всі перешкоди є рівнозначними для управління на засадах бенчмаркінгу, а ігнорування однієї з зазначених категорії труднощів призводить до зниження загального рівня ефективності використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом. Виявлено наявність трьох площин існування організації, які знаходяться у перманентній взаємодії, наслідком якої є формування очікувань споживачів та лідерів в кожній галузі економіки. Обґрунтовано наявність переваг від використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом за кожною з площин взаємодії закладу вищої освіти. uk_UA
dc.description.abstract Since the experience of using benchmarking by domestic higher education institutions is not rich in practical knowledge, in our opinion, the first step towards its use is to justify the advantages and obstacles in its implementation as a tool for managing the marketing potential in higher education institutions, which is why the relevance of the research topic is determined. Purpose. The purpose of the article is to substantiate and identify the advantages and obstacles of the way of using benchmarking in managing the marketing potential of higher education institutions for further effective implementation of this tool in the activities of higher education institutions. Results. The article substantiates the feasibility of using benchmarking in managing the marketing potential of higher education institutions by analyzing the advantages and obstacles faced by the organization during its implementation and use. It is revealed that during the implementation of activities in the tools of benchmarking institutions of higher education are experiencing difficulties of psychological, organizational, communication and financial nature. It is proved that all obstacles are equivalent to management based on benchmarking, and ignoring one category of difficulties leads to a decrease in the effectiveness of benchmarking in the management of the marketing potential in general. It is revealed that there are three areas of the existence of the organization that is in the permanent interaction, which is the result of the formation of expectations of consumers and leaders in each sector of the economy. It is substantiated the existence of advantages of using benchmarking in managing the marketing potential for each area of the interaction. Conclusions. During the implementation of benchmarking in the management of the marketing potential of higher education institutions, organizations may face several obstacles of psychological, organizational, communication and financial nature. Overcoming these difficulties will allow for feeling the benefits of using benchmarking, as well as for making major changes in the marketing potential of higher education institutions in the direction of their increasing and improving, using the best experience of any organization.
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject потенціал uk_UA
dc.subject маркетинговий потенціал uk_UA
dc.subject управління маркетинговим потенціалом uk_UA
dc.subject бенчмаркінг uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject potential uk_UA
dc.subject marketing potential uk_UA
dc.subject marketing potential management uk_UA
dc.subject benchmarking uk_UA
dc.subject higher education institutions uk_UA
dc.title Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Аdvantages and Obstacles of Using Benchmarking in Managing the Marketing Potential of Higher Education Institutions uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу