Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10499
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorБоднар, Олена Андріївна, науковий керівник-
dc.contributor.advisorBodnar, Olena, scientific director-
dc.contributor.authorЛісова, Анастасія Андріївна-
dc.contributor.authorLisova, A.-
dc.date.accessioned2021-12-13T09:26:59Z-
dc.date.available2021-12-13T09:26:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЛісова А. А. Гарантування фінансової безпеки України в умовах формування суспільної довіри : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 072 – фінанси, банківська справа та страхування, галузь знань 07 – управління та адміністрування / наук. керівник О. А. Боднар. Миколаїв : МНАУ, 2021. 127 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10499-
dc.description.abstractЛісова А.А. Гарантування фінансової безпеки України в умовах формування суспільної довіри. — Кваліфікаційна робота на правах рукопису. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеню «Магістр» за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» у галузі знань 07 – Управління та адміністрування. — Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, 2021. Кваліфікаційна робота присвячена обґрунтуванню важливості гарантування фінансової безпеки України в умовах формування суспільної довіри. При написанні роботи були використані загальнонаукові методи дослідження, фундаментальні положення та праці вітчизняних та закордонних науковців щодо фінансової безпеки як основоположного фактору ефективного функціонування держави, напрямки забезпечення економічної безпеки, елементи управління та пріоритетні складові зміцнення фінансової безпеки. У роботі були використані методи дослідження, такі як: теоретичний, емпіричний, статистичний, графічний, порівняльний, які допомогли якісно проаналізувати сутність та стан фінансової безпеки. При дослідженні впливу рівня суспільної безпеки використано емпіричний метод дослідження – опитування респондентів, який допоміг проаналізувати довіру населення до фінансової системи України, виявити рівень відчуття фінансової захищеності. Досліджено економічну сутність фінансової безпеки держави за думками науковців, на які ми покладались в даній роботі. Надали своє бачення визначенню фінансової безпеки. Схематично зобразили структуру фінансової безпеки, в яку входять: банківська, боргова, бюджетна, валютна, грошово-кредитна безпека та безпека небанківського фінансового сектору. Визначено економічну сутність кожної із складових та їх роль у функціонуванні механізму фінансової безпеки. Зазначено теоретичні основи суспільної довіри як базису формування фінансової безпеки на основі визначення сутності суспільної довіри. Виявлено значну роль проблеми довіри у теорії нової інституційної економіки, яка передбачає концепцію щодо вирішення проблеми невизначеності, яка виникає внаслідок неповноти інформації та її асиметричного розподілу. Виділено теорію Ф. Фукуями, яка надає довірі високої позиції та стверджує, що економічні процеси набувають ролі тільки тоді, коли є довіра між владою та населенням. Зобразивши постулати довіри, що дають чітке розуміння сутності довіри, сформулювали основні передумови, які сприяють зниженню частки суспільної довіри. Основними з них вважаємо: великий відсоток криміналізації економіки, розповсюджений «тіньовий» сектор, концентрація корупційних дій в управлінській сфері, рівень залежності України від допомоги інших країн світу, тобто рівень зовнішніх боргових зобов’язань. Досліджено Методичні рекомендації щодо розрахунку рівня економічної безпеки України: наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 29.10.2013 р. № 1277, на основі яких систематизували методи розрахунку індикаторів фінансової безпеки в межах кожної із складових. Виявлено внесок всіх систем на загальну фінансову безпеку держави та які зміни відбуваються при нестабільному стані досліджуваних показників. Розраховано абсолютні значення індикаторів структурних систем фінансової безпеки України та здійснено нормування зазначених індикаторів за прийнятою методикою в Методичних рекомендаціях [13]. Визначено, що жодна із систем не знаходиться в оптимальному рівні та досягає точки, чим обумовлено значення індикаторів. Досліджуючи вплив кожного із показників на економічну стабільність держави та послабленням цим суспільної довіри, виявлено недієвість сучасного механізму функціонування фінансової системи та доведено раціональність розробки більш дієвих механізмів. Обумовлено, що найбільший вплив на фінансову безпеку спричиняє банківський сектор, оскільки саме через банківську систему формується загальна суспільна довіра, що сприяє розвитку економіці держави. Оскільки, в банківській безпеці з семи індикаторів критичний рівень мають чотири, що доводить нестабільність системи, то розробка та впровадження нових механізмів з урахуванням сучасних методик необхідна вже сьогодні. В критичних межах знаходяться важливі індикатори, які несуть загрозу занепаду економіці країни, а саме: частка простроченої заборгованості за кредитами в загальному обсязі кредитів, наданих банками резидентам України, частка іноземного капіталу у статутному капіталі банків, рентабельність активів та співвідношення довгострокових (понад 1 рік) кредитів та депозитів. Здійснено моніторинг грошово-кредитної системи, що доводить значення кожного із індикаторів безпеки, що виходять поза межі нормативних значень. Звідси починається безповоротний процес, який загрожує цілісній безпеці економічної системи. Дисбаланс породжує збільшення грошової маси поза банківськими установами, що сигналізує про високий рівень тіньової економіки, тим самим маємо менші надходження до бюджету України. Проведено опитування респондентів віком від 18 до 65 років, метою якого було визначення рівня довіри до кожного із секторів фінансової системи України, оскільки питання стосувались банківської, боргової, бюджетної, валютної, грошово-кредитної систем та небанківського фінансового сектору. Доведено прямий вплив суспільної довіри на фінансову безпеку держави. Вагоме значення має довіра до національної валюти. Серед респондентів стабільність національної валюти (гривні) оцінено в 5 балів (при нормі за експертної думки від 8 балів). Показник має критичносте значення, його вплив доведений при розрахунку індикаторів фінансової безпеки. Обґрунтовано необхідність мінімізації загроз до фінансового сектору України за допомогою досягнення високого ступеня довіри та комплексного підходу у формуванні стратегічних планів. Досягнення максимального результату можливе за умов раціонального використання середньо та довгострокових стратегій до оставлених цілей, в яких тактично виставлені завдання для вирішення та прогнозування можливих результатів. Запропоновано концепт зміцнення фінансової безпеки України, враховуючи усі її системні складові: банківську, бюджетну, валютну, боргову, грошово-кредитну та небанківський фінансовий сектор. В основі концепту закладені заходи, які на нашу думку, сприятимуть стабілізації фінансової безпеки та нададуть їй нового погляду, що надасть поштовх до прогресивного розвитку. Удосконалено методичні підходи щодо розрахунку індикаторів безпеки фінансового сектору, тому вважаємо за необхідне здійснювати кожні 3 роки перегляд даних, що є середньостроковим періодом до оцінки стану економіки в цілому. Звертаючи увагу на коректність та систематизацію інформації у вигляді звітування перед населенням за відповідний звітний період. Визначено, який наразі діє механізм формування суспільної довіри та яких наслідків він спричиняє. Обґрунтовано необхідність його модернізації за результатами проведеного опитування респондентів, що свідчить про низький рівень довіри. Проаналізовано головне завдання Національного банку України щодо забезпечення дієвого банківського нагляду. Досліджена його сутність та раціональність щодо синхронізації із сьогоднішніми поставленими цілями. Запропоновано напрями, які дозволять зміцнити суспільну довіру до фінансової безпеки України. За основу виділено чотири послідовні загальні пункти, а саме: систематизація економічних показників, забезпечення відкритості систематизованих індикаторів, розповсюдження інформації через сучасні системи зв’язку та організація зворотного зв’язку. Доведено важливість кожної із складових запропонованих дій та їх функціональність. Зазначено чинники, через які формується рівень довіри до Національного банку України та обґрунтовано важливість саме монетарної політики, яка спричиняє вплив на всі сфери діяльності та на рівень життя населення. На основі проведеного аналізу виділено напрями, які необхідні для підвищення рівня довіри до монетарної політики, центрального банку та загалом банківської системи. Сформовано механізм щодо посилення почуття фінансової захищеності у населення, який дасть можливість розширити спектр бачення фінансової безпеки з урахуванням її складових, стимулюватиме зростання довіри серед населення та сприятиме стабільності фінансової безпеки. В основі механізму закладено напрями, які сприятимуть зміцненню фінансової захищеності населення: захист економічних інтересів, посилення кібербезпеки, впровадження контролю за фінансовими операціями та встановлення лімітів. Обґрунтовано, що запровадження новітніх технологій та неординарних інноваційних ідей допоможе запровадженню сучасних підходів до формування фінансової безпеки.uk_UA
dc.description.abstractLisova A.A Guaranteeing the financial security of Ukraine in the conditions of formation of public trust. - Qualification work on the rights of the manuscript. Qualification work for the degree of "Master" in the specialty 072 "Finance, Banking and Insurance" in the field of knowledge 07 - Management and Administration. - Mykolayiv National Agrarian University, Mykolayiv, 2021. Qualification work is devoted to substantiating the importance of guaranteeing the financial security of Ukraine in the context of building public confidence. The paper were used general scientific research methods, fundamental principles and works of domestic and foreign scholars on financial security as a fundamental factor in the effective functioning of the state, areas of economic security, governance elements and priority components of strengthening financial security. The work used research methods such as theoretical, empirical, statistical, graphic, comparative, which helped to qualitatively analyze the nature and state of financial security. While studying the impact of the level of public safety, an empirical research method was used - a survey of respondents, which helped to analyze the public's trust in the financial system of Ukraine, to identify the level of financial security. The economic essence of the financial security of the state is investigated according to the opinion of the scientists on whom we have been entrusted in this work. Provided their vision for the definition of financial security. Schematically depicted the structure of financial security, which includes: banking, debt, budget, currency, monetary security and security of the non-banking financial sector. The economic essence of each of the components and their role in the functioning of the financial security mechanism are determined. The theoretical foundations of public trust are indicated as the basis for the formation of financial security based on the definition of the essence of public trust. The significant role of the problem of trust in the theory of new institutional economics is revealed, which provides for the concept of solving the problem of uncertainty that arises due to the incompleteness of information and its asymmetric distribution. The article highlights the theory of F. Fukuyama, which gives confidence a high position and asserts that economic processes take on a role only when there is trust between the government and the population. Having depicted the postulates of trust, which give a clear understanding of the essence of trust, formulated the main prerequisites that help reduce the share of public trust. We consider the main ones to be a large percentage of the criminalization of the economy, the widespread "shadow" sector, the concentration of corrupt practices in the management sphere, the level of Ukraine's dependence on assistance from other countries of the world, that is, the level of external debt obligations. The methodological recommendations for calculating the level of economic security of Ukraine were investigated: order of the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine dated October 29, 2013 No. 1277, on the basis of which the methods for calculating financial security indicators within each of the components were systematized. The contribution of all systems to the overall financial security of the state is revealed and what changes occur when the studied indicators are unstable. The absolute values of indicators of the structural systems of financial security of Ukraine have been calculated and the standardization of these indicators has been carried out according to the methodology adopted in the Methodological Recommendations [14]. It is determined that no system is at the optimal level and reaches the point, which determines the value of the indicators. Examining the influence of each of the indicators on the economic stability of the state and the weakening of public trust by this, the ineffectiveness of the modern mechanism of the functioning of the financial system was revealed and the rationality of the development of more effective mechanisms was proved. It has been determined that the banking sector has the greatest impact on financial security, since it is through the banking system that universal public trust is formed, which contributes to the development of the state's economy. Since in banking security, out of seven indicators, four have a critical level, which proves the instability of the system, the development and implementation of new mechanisms, taking into account modern methods, is necessary today. Important indicators that threaten the country's economy are within critical limits, namely: the share of overdue debt on loans in the total volume of loans provided by banks to residents of Ukraine, the share of foreign capital in the authorized capital of banks, return on assets and the ratio of long-term (more than 1 year) loans and deposits. The monetary system was monitored, which proves the value of each of the security indicators that go beyond the normative values. From here begins an irreversible process that threatens the integral security of the economic system. The imbalance gives rise to an increase in the money supply outside banking institutions, which signals a high level of the shadow economy, thereby lower revenues to the budget of Ukraine. A survey of respondents aged 18 to 65 was carried out, the purpose of which was to determine the level of trust in each of the sectors of the financial system of Ukraine, since the questions concerned the banking, debt, budgetary, currency, monetary systems and the non-banking financial sector. The direct influence of public trust on the financial security of the state has been proven. The credibility of the national currency is of great importance. Among the respondents, the stability of the national currency (hryvnia) was estimated at 5 points (while the norm, according to expert opinion, is from 8 points). The indicator is of critical importance, its influence has been proven when calculating financial security indicators. The necessity of minimizing threats to the financial sector of Ukraine by achieving a high degree of trust and an integrated approach to the formation of strategic plans has been substantiated. Achieving the maximum result is possible with the rational use of medium and long-term strategies for the abandoned goals, in which tasks are tactically set for solving and predicting possible results. The concept of strengthening the financial security of Ukraine is proposed, taking into account all its systemic components: banking, budgetary, foreign exchange, debt, monetary and non-banking financial sector. The concept is based on measures that, in our opinion, will help stabilize financial security and give it a new perspective, which will give impetus to progressive development. The Methodological approaches to the calculation of financial sector security indicators have been improved, therefore, consider it necessary to revise the data every 3 years, which is a medium-term period for assessing the state of the economy as a whole. Paying attention to the correctness and systematization of information through reporting to the population for the relevant reporting period. It has been determined what mechanism of formation of public trust operates and what consequences it entails. The necessity of its modernization is substantiated according to the results of a survey of respondents is substantiated, which indicates a low level of trust. The main task of the National Bank of Ukraine to ensure effective banking supervision is analyzed. Its essence and rationality have been investigated in synchronization with today's set goals. The directions are proposed to strengthen public confidence in the financial security of Ukraine. Four consecutive general points are highlighted as a basis: systematization of economic indicators, ensuring the openness of systematized indicators, dissemination of information through modern communication systems and organizing feedback The importance of each of the components of the proposed actions and their functionality have been proven. The factors through which the level of trust in the National Bank of Ukraine is formed are indicated and the importance of monetary policy is substantiated, which has an impact on all spheres of activity and on the living standards of the population. On the basis of the analysis, the directions are highlighted that are necessary to increase the level of confidence in monetary policy, the central bank and the entire banking system. A mechanism has been formed to enhance the feeling of financial security among the population, which will expand the spectrum of the vision of financial security, taking into account its components, will stimulate the growth of confidence among the population and will contribute to the stability of financial security. The mechanism is based on directions that contribute to strengthening the monetary security of the population: protecting economic interests, enhancing cyber security, introducing control over monetary transactions and setting limits. It has been substantiated that the introduction of the latest technologies and extraordinary innovative ideas will help to introduce modern approaches to the formation of financial security.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectфінансова безпекаuk_UA
dc.subjectсуспільна довіраuk_UA
dc.subjectіндикатор стану економікиuk_UA
dc.subjectдержавне регулюванняuk_UA
dc.subjectінноваційні заходиuk_UA
dc.subjectfinancial securityuk_UA
dc.subjectsocial trustuk_UA
dc.subjectindicator of the state of the economyuk_UA
dc.subjectgovernment regulationuk_UA
dc.subjectinnovative activitiesuk_UA
dc.titleГарантування фінансової безпеки України в умовах формування суспільної довіриuk_UA
dc.title.alternativeGuaranteeing the financial security of Ukraine in the conditions of formation of public trustuk_UA
dc.typePreprintuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (Обліково-фінансовий факультет)
Кваліфікаційні роботи студентів МНАУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліфікаційна робота_Лісова.pdf932,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.