Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11897
Назва: | Деякі аспекти інноваційного навчання у закладах вищої освіти |
Автори: | Літвінчук, Світлана Борисівна Litvinchuk, Svetlana |
Ключові слова: | заклад вищої освіти інноваційне навчання методи навчання дистанційні заняття творча активність здобувачі вищої освіти навчальні дисципліни institution of higher education innovative teaching teaching methods distance learning creative activity applicants for higher education academic disciplines |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Літвінчук С. Б. Деякі аспекти інноваційного навчання у закладах вищої освіти // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. 2021. № 79. Т. 2. С. 102-112. |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено дослідженню деяких аспектів інноваційного навчання здобувачів вищої
освіти у вищих навчальних закладах, що сприяють активізації навчально-виховної діяльності, розвитку творчого мислення студентів. Виявлені протиріччя, що існують між вимогами суспільства до
майбутніх фахівців та практикою професійної підготовки студентів, між нетотожністю навчальної
та професійної діяльності, можна подолати шляхом застосування продуктивних форм, методів та
засобів навчання. Це забезпечить трансформацію навчально-пізнавальної діяльності у професійну,
сприятиме впровадженню інноваційних форм і методів навчання та забезпечить формування компе
тентних майбутніх спеціалістів. Сучасний аналіз навчального процесу та численні дослідження дали
змогу виділити основні психолого-педагогічні умови для формування професійної компетентності
кадрів технічного профілю.
Проаналізовані деякі інноваційні форми та методи навчання, які раціонально застосовувати в
процесі вивчення навчальних дисциплін у закладах вищої освіти. Доведено, що для розв’язання акту-
альних педагогічних проблем широко застосовуються інноваційні методики навчання, які сприяють
розвитку творчих сил, здібностей та нахилів студентів, адже інноваційне навчання – це навчання,
побудоване на активній взаємодії викладача та здобувачів вищої освіти. У процесі дослідження звер-
нено увагу на алгоритм дистанційного заняття, що є надзвичайно актуальним у сучасних умо-
вах. Виявлені інноваційні підходи до проведення лабораторно-практичних занять у вищих закладах
освіти. У результаті дослідження переконливо доведено, що лабораторні роботи творчого харак-
теру можуть бути пошуковими та дослідницькими, якщо викладач формулює лише мету роботи,
а підібрати обладнання та скласти алгоритм виконання роботи студент має самостійно. Таким
чином доведено, що творча активність формується на основі інноваційного навчання у вищій школі,
а різний її рівень і ступінь прояву в діяльності залежать від індивідуальних здібностей і організації
навчання дисциплін. The article is devoted to the study of some aspects of innovative learning of higher education seekers in higher educational institutions, which contribute to the intensification of educational activities, the development of creative thinking of students. The contradictions that exist between the requirements of society to future professionals and the existing practice of professional training of students, between the dissimilarity of educational and professional activities can be overcome by using productive forms, methods and tools of teaching. This will ensure the transformation of educational and cognitive activities into professional ones and will promote the introduction of innovative forms and methods of teaching and will ensure the formation of competent future specialists. Modern analysis of the educational process and numerous studies have made it possible to identify the main psychological and pedagogical conditions for the formation of professional competence of technical personnel This will ensure the transformation of educational and cognitive activities into professional ones and will promote the introduction of innovative forms and methods of teaching and will ensure the formation of competent future specialists. Modern analysis of the educational process and numerous studies have made it possible to identify the main psychological and pedagogical conditions for the formation of professional competence of technical personnel. In the course of the research attention was paid to the algorithm of distance learning, which is extremely relevant in modern conditions. Innovative approaches to conducting laboratory and practical classes in higher education institutions have been identified. As a result of research it is convincingly proved that laboratory works of creative character can be search and research if the teacher formulates only the purpose of work, and the student should pick up the equipment and make algorithm of performance of work independently. Thus, it is proved that creative activity is formed on the basis of innovative learning in higher education, and its different level and degree of manifestation in the activity depend on individual abilities and organization of learning disciplines. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11897 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
17.pdf | 298,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.