Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11982
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІванов, Геннадій Олександрович-
dc.contributor.authorIvanov, Gennadiy-
dc.contributor.authorПолянський, Павло Миколайович-
dc.contributor.authorPolyansky, Pavlo-
dc.date.accessioned2022-11-25T08:43:45Z-
dc.date.available2022-11-25T08:43:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationIvanov, G., Polyansky, P. (2023). Failure Probability of Ship Diesel Parts Under Operating Conditions. In: Tonkonogyi, V., Ivanov, V., Trojanowska, J., Oborskyi, G., Pavlenko, I. (eds) Advanced Manufacturing Processes IV. InterPartner 2023. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16651-8_39uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11982-
dc.descriptionПовний текст статті доступний з сайта видавця https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-16651-8_39#citeasuk_UA
dc.description.abstractThe dependences are given to determine the probability of accidental failure for any transition, accidental failure to achieve maximum wear, and the density distribution of the probability of wear rate (cylinder bushings, main and connecting rod bearings). In the case of simultaneous action on the element (e.g., the cylinder bushing), the most common and severe factors that cause wear during operation (including during start-ups) and accidental failures. The other set of conditions or its partial case corresponds to other elements of the considered system. Calculation formulas are given for determining the average number of failure-free transitions during the standard service life, which can be replaced at any time from the start of operation of the parts to the time under investigation. The regularities are given, which allow determining the probability of emergency failure at any time and the probability that the whole period will not be an emergency failure and that the emergency failure will occur in the first transition.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectdieseluk_UA
dc.subjectdistributionuk_UA
dc.subjectemergency failureuk_UA
dc.subjectemergency failureuk_UA
dc.subjectrandom failuresuk_UA
dc.subjecttwo-dimensional densityuk_UA
dc.subjecttwo-dimensional lawuk_UA
dc.subjectwearuk_UA
dc.subjectChemical Engineering: Fluid Flow and Transfer Processes-
dc.subjectEngineering: Aerospace Engineering-
dc.subjectEngineering: Mechanical Engineering-
dc.subjectEngineering: Automotive Engineering-
dc.titleFailure Probability of Ship Diesel Parts Under Operating Conditionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Scopus
Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ivanov-Polyansky-abstr-2023.pdf1,14 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.