Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1700
Назва: | Consumer acceptance and willingness to purchase irradiated foods in the united states Споживчі потреби і купівельна здатність купувати опромінені харчові продукти в Сполучених Штатах. Потребительские потребности и покупательская способность приобретать облученные пищевые продукты в Соединенных Штатах. |
Автори: | Albrecht, Julie A. Олбрайт, Джулія Олбрайт, Джулия |
Ключові слова: | irradiated meat consumer acceptance survey опромінене м'ясо прийняття споживачем опитування облученное мясо принятие потребителем опрос |
Дата публікації: | 2015 |
Видавництво: | Миколаївський національний аграрний університет |
Бібліографічний опис: | Albrecht Julie A. Consumer acceptance and willingness to purchase irradiated foods in the united states / Julie A. Albrecht // Вісник аграрної науки Причорномор’я. – 2015. - Вип. 1 (82). – С. 24-38. |
Короткий огляд (реферат): | Objective: To determine consumer acceptance of food irradiation and
willingness to purchase irradiated foods, increase consumer knowledge of
irradiated foods and determine the impact of an educational component
on consumer attitudes by utilizing the Targeting Outcomes of Programs
(TOP) hierarchy.
Design: Consumers completed a survey consisting of food safety
information and the acceptance and willingness to purchase irradiated
meat. The educational component included a display explaining food
irradiation and two brochures were available.
Setting: The educational and research program was conducted in
grocery stores and a large community event on separate Saturdays
Participants: Two-hundred fi fty-one consumers participated in the
initial survey and 77 participated in the follow-up survey.
Main Outcome Measure: Initial survey, follow-up survey and taste-
test survey.
Analysis: Frequency distribution, t-test, Chi Square and the Bonferroni
formula procedures in SAS.
Results: Awareness of irradiated food products increased from 14%
to 56% (p<0.05). Signifi cant differences (p < 0.05) were found among
correct (85%) to incorrect (15%) answers in the knowledge survey. From
the follow-up survey, a 14% (p < 0.05) increase of participants was
either likely or very likely to purchase irradiated food if it was available
at their supermarket. Also 83% agreed or strongly agreed that they were
more comfortable purchasing and using irradiated meat as compared to
63% from the initial survey.
Conclusions and Implications: The educational program, based on
Bennett=s Hierarchy for Targeting Outcomes of Programs, increased
consumer acceptance of irradiated meat. Ця стаття описує освітній / дослідний проект, який дає можливість нефор- мального ознайомлення споживачів з основними техніками безпеки обробки яловичого фаршу. Дослідження надає можливість визначити потреби спожива- чів та їх купівельну спроможність придбання описаних продуктів. Эта статья описывает образовательный / исследовательский проект, который дает возможность неформального ознакомления потребителей с основными техниками безопасности обработки говяжьего фарша. Исследова- ние предоставляет возможность определить потребности потребителей и их покупательскую способность приобретения описанных продуктов. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/1700 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2015. - Вип. 1 (82). |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
n82v1r2015Albrecht.pdf | 353,02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.