Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17069
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтоколос-Ворончук, Оксана Олександрівна-
dc.contributor.authorЮристовська, Наталія Ярославівна-
dc.contributor.authorКороленко, Віктор Леонтійович-
dc.contributor.authorStokolos-Voronchuk, Oksana-
dc.contributor.authorYurystovska, Nataliia-
dc.contributor.authorKorolenko, Viktor-
dc.date.accessioned2024-02-22T09:26:17Z-
dc.date.available2024-02-22T09:26:17Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСтоколос-Ворончук О. О., Юристовська Н. Я., Короленко В. Л. Інклюзивна освіта України в контексті кризових викликів: психолого-педагогічні аспекти // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». 2024. № 2(36). С. 500-513.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17069-
dc.description.abstractІнклюзивна освіта в Україні перебуває під впливом кризових викликів, що ставлять під сумнів її ефективність і рівні можливості для всіх здобувачів освіти. У контексті сучасної складної ситуації, викликаної економічними, соціальними та політичними перетвореннями, інклюзивна освіта набуває особливого значення. Розуміння психолого-педагогічних аспектів цієї сфери не лише актуальне, але й невід’ємне від процесу вирішення проблем і вдосконалення системи освіти в Україні. У дослідженні виділено основні принципи інклюзивної освіти, а також розглянуто, як ці принципи можуть бути застосовані у складних умовах соціально-економічної кризи. У статті описано різні методики та підходи до психолого-педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами, розроблено алгоритм дій для практичного використання цих методик. Визначено, що психологічний аспект передбачає розуміння особливостей психічного розвитку здобувачів освіти з різними потребами та надання їм необхідної психологічної підтримки, а педагогічний аспект містить розробку індивідуальних педагогічних стратегій, які сприяють успішному навчанню і соціальній адаптації в спільному освітньому середовищі. указано на сильні й слабкі сторони. Також у дослідженні проаналізовано стан розвитку інклюзивної освіти в Україні, продемонстровано, що стан розвитку інклюзивної освіти в країні є неоднозначним. З одного боку, спостерігається позитивна динаміка у цьому напрямі. Зокрема, було прийнято низку нормативно-правових документів, які сприяють розвитку інклюзивної освіти. До того ж, у багатьох навчальних закладах створено інклюзивні класи та групи. З іншого боку, наголошено, що існує низка проблем, які перешкоджають повноцінному розвитку інклюзивної освіти в Україні. Зокрема, недостатнє фінансування інклюзивної освіти, відсутність належної підготовки педагогічних працівників, недостатня обізнаність суспільства про інклюзивну освіту тощо. У дослідженні також було проведено аналіз сильних і слабких сторін розвитку інклюзивної освіти в Україні. Подальші дослідження в контексті інклюзивної освіти в Україні можуть охоплювати декілька напрямів. Один із них – це дослідження ефективності заходів підтримки, таких як психолого-педагогічний супровід, розробка індивідуальних програм навчання та соціальна інтеграція здобувачів із особливими освітніми потребами. Зокрема, оцінка перешкод і викликів, які постають перед закладами освіти під час упровадження інклюзивної освіти, також є необхідним аспектом подальших досліджень у цій сфері.uk_UA
dc.description.abstractInclusive education in Ukraine is under the influence of crisis challenges that call into question its effectiveness and equal opportunities for all students. In the context of the current difficult situation caused by economic, social, and political transformations, inclusive education is of particular importance. Understanding the psychological and pedagogical aspects of this area is not only relevant, but also integral to the process of solving problems and improving the education system in Ukraine. The study highlights the basic principles of inclusive education and considers how these principles can be applied in the difficult conditions of the socio-economic crisis. The article describes various methods and approaches to psychological and pedagogical support for children with special educational needs, and develops an algorithm of actions for the practical use of these methods. It is determined that the psychological aspect involves understanding the peculiarities of the mental development of students with different needs and providing them with the necessary psychological support, and the pedagogical aspect includes the development of individual pedagogical strategies that promote successful learning and social adaptation in a common educational environment. The study also analyzes the state of development of inclusive education in Ukraine, demonstrating that the state of development of inclusive education in the country is ambiguous. On the one hand, there is a positive trend in this direction. In particular, a number of regulatory documents have been adopted that promote the development of inclusive education. In addition, many educational institutions have created inclusive classes and groups. On the other hand, it is emphasized that there are a number of problems that impede the full development of inclusive education in Ukraine. In particular, insufficient funding for inclusive education, lack of proper training of teachers, lack of public awareness of inclusive education, etc. The study also analyzed the strengths and weaknesses of inclusive education in Ukraine. Further research in the context of inclusive education in Ukraine could cover several areas. One of them is to study the effectiveness of support measures, such as psychological and pedagogical support, development of individualized training programs, and social integration of students with special educational needs. In addition, assessing the obstacles and challenges faced by educational institutions in implementing inclusive education is also a necessary aspect of further research in this area.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UA
dc.subjectздобувачі освітиuk_UA
dc.subjectособливі потребиuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічний підхідuk_UA
dc.subjectinclusionuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectspecial needsuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectpsychological and pedagogical approachuk_UA
dc.titleІнклюзивна освіта України в контексті кризових викликів: психолого-педагогічні аспектиuk_UA
dc.title.alternativeInclusive education in ukraine in the context of crisis challenges: psychological and pedagogical aspectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Перспективи та інновації 16.02-501-514.pdf455,9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.