Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18717
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федоренко, Тетяна Валеріївна | - |
dc.contributor.author | Fedorenko, Tetiana | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-16T10:49:14Z | - |
dc.date.available | 2024-09-16T10:49:14Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Федоренко Т. Інструменти фінансування місцевого економічного розвитку територіальних громад. Економічний форум. 2024. Т. 14. № 1. С.62-74. DOI: https://doi.org/10.62763/cb/1.2024.62 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18717 | - |
dc.description.abstract | Дослідження спрямоване на висвітлення особливостей використання інструментів фінансування економічного розвитку територіальних громад на прикладі України. Для обробки даних використовувалися методи економіко-статистичного аналізу, включаючи статистичний метод Вілкоксона для порівняння тенденцій зростання. В процесі дослідження визначено найпоширеніші джерела й інструменти фінансування економічного розвитку територіальних громад, зокрема податкові надходження, гранти, кредити, публічно-приватні партнерства. Проведено аналіз фінансових інструментів місцевого економічного розвитку у Великобританії, Данії та Словенії, акцентуючи увагу на їхній гнучкості, адаптивності, та ефективності. Обґрунтовано важливість інтеграції найкращих практик цих країн у стратегічне управління фінансами територіальних громад України. Запропоновано конкретні рекомендації щодо імплементації успішного міжнародного досвіду. Рекомендовано для України запровадити системи моніторингу та контролю, схожі на британські з метою забезпечення жорсткого контролю за витратами місцевих бюджетів, що є важливим для стабільності й прозорості фінансового управління; здійснити консолідацію або перерозподіл компетенцій на користь більших громад, підвищити частку місцевих податків і запровадити механізми фінансового вирівнювання, щоб зменшити фінансові нерівності й забезпечити рівні можливості для всіх громад, як показав досвід Данії. Згідно зі словенським досвідом, необхідно розробити чіткі стандарти для надання послуг, створити незалежні наглядові органи для моніторингу ефективності місцевих бюджетів, впровадити фіскальну децентралізацію і збільшити частку місцевих податків з метою підвищення автономії місцевих органів влади й зменшення диспропорції в рівні послуг між регіонами. Отримані результати підкреслили важливість використання комплексного та інтеграційного підходу щодо формування та управління інструментами фінансування місцевим економічним розвитком територіальних громад. Практичне значення результатів дослідження проявляється у наданні конкретних рекомендацій щодо використання різних інструментів фінансування, таких як місцеві гарантії, муніципальні облігації, кредити від міжнародних фінансових установ та гранти від міжнародних донорів. Ці рекомендації в змозі допомогти визначити пріоритети інвестиційних напрямів і вдосконалити процеси планування й управління інвестиціями, що є важливим для розвитку територіальних громад. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | регіональне публічне управління | uk_UA |
dc.subject | податкові надходження | uk_UA |
dc.subject | гранти | uk_UA |
dc.subject | субвенції та дотації | uk_UA |
dc.subject | публічно-приватне партнерство | uk_UA |
dc.subject | державний бюджет | uk_UA |
dc.subject | місцевий бюджет | uk_UA |
dc.title | Інструменти фінансування місцевого економічного розвитку територіальних громад | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті аспірантів МНАУ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
EF_14_1_2024_130978_11-09-2024_09-36-62-74.pdf | 1,35 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.