Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7306
Назва: | Студентоцентрований підхід до організації самостійної роботи студентів у ЗВО |
Інші назви: | Student-centered approach to organizing independent work of students in higher education institutions |
Автори: | Гула, Лариса Вікторівна Gula, Larisa |
Ключові слова: | Студентоцентроване навчання студентоцентрований підхід самостійна робота якість освітніх послуг професійне навчання індивідуальна траєкторія навчання student-centered learning student-centered approach independent work quality of educational services vocational training individual learning trajectory |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Гула Л. В. Студентоцентрований підхід до організації самостійної роботи студентів у ЗВО / Л. В. Гула // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 27., Том 2. – С. 157-161. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито сутність поняття «студентоцентроване навчання», як нову парадигму освітнього процесу закладів вищої освіти(ЗВО). Розглянуто заходи та процедури, що саме передбачає студентоцентроване навчання, відповідно до вимог Стандартів та рекомендацій стосовно забезпечення якості вищої освіти в Європейському просторі. Окреслено цілі студентоцентрованої моделі освіти та запровадження її для організації самостійної роботи студентів, охарактеризовано кількісні та якісні інструменти впровадження студентоцентрованого навчання в сучасних ЗВО. Зазначено особливості організації самостійної роботи освітнього процесу на засадах студентоцентрованого підходу. Представлено результати дослідження серед викладачів МНАУ відносно впровадження студентоцентрованого підходу стосовно організації самостійної роботи студентів, вказано на рівень загроз в результаті впровадження даного підходу. В статті доведено, що запровадження студентоцентрованого навчання до самостійної роботи забезпечує автономність особистості студента, взаємоповагу в стосунках «студент-викладач», гнучкі навчальні траєкторії, систематичний моніторинг якості освітніх послуг та підвищує мотивацію студентів до навчання та самореалізації . Освітні послуги повинні максимально задовольнити бажання споживача в рамках вимог навчальної освітньої програми; допомогти самостійно сформувати індивідуальний план становлення як особистості та професіонала; допомогти у визначені своєї індивідуальної траєкторії академічної мобільності. Сучасний світ потребує людини не просто знаючої, а людини, яка здатна діяти в умовах динамічного світу. Її ядром стає спрямованість не на кінцевий результат – знання, а на сам пошук цього знання, процес його отримання та пізнання істини(А. Садовенко, Л.Масловська, В. Середа, 2011:390) Виділено основні чинники, що налаштовують студента на самостійну роботу і можуть бути дуже корисними з урахуванням індивідуальних особливостей студентів. Виявлені сучасні тенденції університетської освіти у підготовці спеціалістів, розкрито сутність студентоцентрованого навчання майбутніх фахівців, визначено труднощі з практичної реалізації студентоцентрованого навчання. The article describes the essence of the concept of "student-centered learning" as a new paradigm of the educational process of higher education institutions (HEIs). Measures and procedures for student-centered learning are reviewed in accordance with the requirements of the Standards and Recommendations for Quality Assurance in Higher Education in the European Area. The goals of the student-centered model of education and its introduction for organizing students' independent work are outlined, quantitative and qualitative tools for the implementation of student-centered learning in modern HSE are characterized. The features of organization of independent work of educational process on the basis of student-centered approach are specified. The results of the research among the teachers of MNAU regarding the implementation of student-centered approach to the organization of independent work of students are presented, the level of threats resulting from the implementation of this approach is indicated. The article proves that introducing student-centered learning to independent work provides autonomy of the student's personality, mutual respect in the student-teacher relationship, flexible learning trajectories, systematic monitoring of the quality of educational services, and enhances students' motivation for learning and self-realization. Educational services should satisfy the consumer's wishes within the requirements of the educational educational program; to help independently form an individual plan of becoming as a person and a professional; assist in identifying their individual academic trajectory. The modern world needs a person not just a knowing person, but a person who is able to act in a dynamic world. Its core becomes the focus not on the end result - knowledge, but on the very search for that knowledge, the process of obtaining it and knowing the truth (A. Sadovenko, L. Maslovskaya, V. Wednesday, 2011:390). The main factors that set the student up for independent work and can be very useful considering the individual characteristics of students are highlighted. The modern tendencies of university education in training of specialists have been revealed, the essence of student-centered training of future specialists has been revealed, the difficulties of practical implementation of student-centered training have been identified. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7306 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
стаття2_ГулоїЛ.В.pdf | 408,77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.