Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8226
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Марковська, Антоніна В’ячеславівна | - |
dc.contributor.author | Саламатіна, Ольга Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Markovska, Antonina | - |
dc.contributor.author | Salamatina, Olha | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-21T13:33:04Z | - |
dc.date.available | 2021-01-21T13:33:04Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Марковська А., Саламатіна О. Шляхи підвищення рівня володіння іноземною мовою у здобувачів вищої освіти аграрного профілю для проходження закордонної практики // Молодий вчений. 2020. Вип. 4 (80) Квітень. C. 161-165. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8226 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу організації роботи курсів для підвищення рівня іноземної мови, організації роботи студентських гуртків для активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти та організації самостійної роботи з метою формування соціокультурної компетентності, все це є комплексною підготовкою покращення іншомовного спілкування здобувачів вищої освіти аграрного профілю для проходження закордонної практики. Однією із головних задач проведення занять у мовному студентському гуртку є ознайомлення здобувачів вищої освіти з основами етики і естетики, культури і традицій, які існують в іноземних країнах та психологічна підготовка до перебування за кордоном. У статті підкреслюється необхідність вивчення мовних одиниць, які найбільш яскраво відображають національні особливості культури народу, середовища його існування, і які важко зрозуміти так, як їх розуміє носій мови. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article is devoted to the analysis of the work organization of courses for improving the level of foreign language, the work organization of student units for the cognitive activity activation of the students and the organization of students’ self-work with the aim to form socio-cultural competence; all these methods are complex preparation for improving the students’ foreign language communication for (during) agricultural practical training abroad. The article emphasizes the need to study the linguistic units which can most clearly reflect the national features of people’s culture, their traditions and which are difficult to understand because only the native speaker can understand them. Foreign language courses offered by university for students who are going to take part in the practical training abroad are specifically designed to develop oral and written communication professional skills in different fields. The article analyzes the opportunity of higher education institutions to create collective forms of different students’ units and to form different them for the performance of one or another research scientific and cognitive activity of students. The article deals with the problems of studying foreign language as a phenomenon of national culture which contributes to the formation of sociolinguistic competence – the ability to use linguistic forms which are appropriative in a particular sociolinguistic context and provides an opportunity for adequate interaction and understanding of different cultures during the practical training abroad. It is important while choosing texts for the formation of students’ linguistic competence, to take into account the principles of communicative necessity and sufficiency, educational and methodical expediency, as well as the thematic and situational principle. One of the pressing problems of the modern foreign language teaching method is the orientation of the educational process to the students’ active independent work. This article approves that independent reading of magazines and newspapers, watching TV shows, educational, documentary and films in a foreign language will help to expand students’ outlook. | - |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | студентські гуртки | uk_UA |
dc.subject | самостійна робота | uk_UA |
dc.subject | соціокультурна компетентність | uk_UA |
dc.subject | здобувачі вищої освіти аграрного профілю | uk_UA |
dc.subject | закордонна практика | uk_UA |
dc.subject | students’ units | uk_UA |
dc.subject | independent work | uk_UA |
dc.subject | sociocultural competence | uk_UA |
dc.subject | applicants for higher education of agricultural profile | uk_UA |
dc.subject | foreign practice | uk_UA |
dc.title | Шляхи підвищення рівня володіння іноземною мовою у здобувачів вищої освіти аграрного профілю для проходження закордонної практики | uk_UA |
dc.title.alternative | Ways to Increase the Level of Studying Foreign Language by Students of the Agrarian Profile for Taking Part in Practical Training Abroad | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Обліково-фінансовий факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ.pdf | 253,45 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.