Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8232
Назва: | Методика формування екологічної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій навчання |
Інші назви: | Methods of forming ecological competence of students by means of interactive learning technologies |
Автори: | Яблуновська, Катерина Олександрівна Yablunovska, Katerina |
Ключові слова: | компетентність екологічна компетентність екологічна культура інтерактивні технології навчання освітній процес екологічні знання екологічна свідомість competence ecological competence ecological culture interactive technologies learning educational process ecological knowledge ecological consciousness |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Яблуновська К. О. Методика формування екологічної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій навчання // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2019. Т. 2. С. 184-188. |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено сучасні методики формування екологічної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій навчання, що зумовлені різними чинникам. Проаналізовано змістове наповнення понять «компетентність» і «екологічна компетентність» у контексті дослідження шляхом проведення розширеного екскурсу в тлумачення цих дефініцій у педагогічній науці. Екологічно компетентна особистість має високий рівень екологічних знань, розвинене екологічне мислення, у своїй поведінці керується пріоритетністю екологічних
цінностей, розглядає свою професію як дієвий засіб покращення стану навколишнього середовища та вирішення екологічних проблем. У статті розглянуто підходи до визначення поняття «компетентність», «екологічна компетентність» та на їх основі визначено роль, значення та шляхи формування екологічної компетентності студентів у процесі застосування в навчанні інтерактивних технологій. Актуальність обраної теми обґрунтовується відсутністю міждисциплінарного та регіонального підходів до становлення екологічної компетентності студента на основі впровадження використання інтерактивних технологій.
Доведено ефективність формування екологічної компетентності студента за допомогою інтерактивних
технологій навчання. Конкретизовані основні правила організації інтерактивного навчання, висвітлені недоліки застосування інтерактивних методів в освітньому процесі викладачами. Визначено та обґрунтовано етапи інтерактивних методів навчання.
Увагу акцентовано на важливості інтерактивних методів навчання з використанням екологічних ситуаційних задач. З’ясовано, що використання інтерактивних методів і технологій дозволяє інтенсифікувати засвоєння і творче застосування теоретичного матеріалу; дає можливість змоделювати особистістю життєві екологічних ситуації; залучити студентів до вирішення екологічних проблем, прийняття ними природовідповідальних рішень, набуття досвіду екологічної діяльності. Проаналізовано та аргументовано доцільність використання інтерактивних технологій у підготовці студентів. Сформовано та запропоновано основні правила щодо впровадження інтерактивних технологій навчання в структуру занять вищих навчальних закладів. The article presents modern methods of formation of ecological competence of students by means of interactive learning technologies, which are caused by various factors. The semantic content of concepts is analyzed "Competence" and "environmental competence" in the context of research by conducting an extended excursion into the interpretation of these definitions in pedagogical science. Ecologically competent person has a high level of ecological knowledge, developed ecological thinking, in the behavior is guided by priority of ecological values, considers his profession as an effective means of improving the environment and solving environmental problems. The article considers the approaches to the definition of "competence", "environmental" competence ”and on their basis the role, significance and ways of formation of ecological competence are determined students in the process of applying interactive technologies in teaching. The relevance of the chosen topic is justified by the lack of interdisciplinary and regional approaches to the formation of environmental competence of the student based on the introduction of interactive technologies. The efficiency of formation of ecological competence of the student by means of interactive is proved learning technologies. The basic rules for the organization of interactive learning are specified, the shortcomings are highlighted application of interactive methods in the educational process by teachers. Stages are defined and substantiated interactive teaching methods. Emphasis is placed on the importance of interactive teaching methods using environmental situational tasks. It was found that the use of interactive methods and technologies can intensify learning and creative application of theoretical material; gives the chance to model the person vital ecological situations; to involve students in solving environmental problems, their acceptance of environmentally friendly decisions, gaining experience in environmental activities. The expediency of use is analyzed and argued interactive technologies in student training. The basic rules for the introduction of interactive learning technologies in the structure of higher education institutions have been formed and proposed. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8232 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
АПГПН 26_2019_Ф_А4_Том 2-страницы-184-188.pdf | 14,53 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.