Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10382
Title: Entrepreneurship Recommendations for Increasing the Consumer Destination of Tourist Product: International Aspects
Other Titles: Рекомендації щодо підприємництва щодо збільшення споживчого призначення туристичного продукту: міжнародні аспекти
Authors: Піюренко, Ілона Олексіївна
Piyurenko, Ilona
Банєва, Ірина Олексіївна
Baneva, Irina
Kaplina, Anna
Pryimak, Liliia
Pidlypnyi, Yurii
Keywords: Міжнародний бізнес підприємництва
туристичного продукту
споживчої привабливості
якості послуг
споживчої практичності послуги
International of Entrepreneurship
Tourist Product
Consumer Appeal
Quality of Services
Consumer Practicability of the Service
Issue Date: 2020
Citation: Piyurenko I., Baneva I., Kaplina A., Pryimak L., Pidlypnyi Y. Entrepreneurship Recommendations for Increasing the Consumer Destination of Tourist Product: International Aspects // International Journal of Entrepreneurship. 2020. Vol. 24, Special Issue.
Abstract: Appeal of tourist product forms at the account of increase of practicability of complex of direct and indirect services, i.e. at the account of the tourist’s satisfaction from receiving of each of the services. It is previewed to make the assessment of consumer appeal of tourist product according to the following stages: 1) definition of the list of direct and indirect services; 2) definition of the weight of components of the tourist product by direct and indirect services; 3) assessment of practicability of the tourist product by all components of direct and indirect services; 4) assessment of appeal of tourist product with taking into account of weight and practicability of all components of direct and indirect services. Herewith, weight and practicability are reviewed as main criteria of consumer appeal of tourist product. At the elaboration of management recommendations as for increase of consumer appeal of tourist product, the influence of factors of inside management of enterprises on rendering of direct and indirect tourist services connected with characteristics of personnel and external view and inside content of the main means for formation of a certain consumer stereotype on the quality of services in general was justified and international of entrepreneurship.
Звернення форм туристичного продукту за рахунок підвищення практичності комплексу прямих і непрямих послуг, тобто за рахунок задоволення туриста від отримання кожної з послуг. Передбачається провести оцінку споживчої привабливості туристичного продукту за такими етапами: 1) визначення переліку прямих та непрямих послуг; 2) визначення ваги компонентів туристичного продукту за прямими та непрямими послугами; 3) оцінка практичності туристичного продукту за всіма складовими прямих і непрямих послуг; 4) оцінка привабливості туристичного продукту з урахуванням ваги та практичності всіх складових прямих і непрямих послуг. При цьому вага та практичність розглядаються як основні критерії споживчої привабливості туристичного продукту. При розробці рекомендацій керівництва щодо підвищення споживчої привабливості туристичного продукту враховано вплив факторів внутрішнього менеджменту підприємств на надання прямих і непрямих туристичних послуг, пов'язаних з характеристиками персоналу та зовнішнього погляду та внутрішнім змістом основних засобів формування. певного споживчого стереотипу щодо якості послуг загалом було виправдано і міжнародне підприємництво
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10382
Appears in Collections:Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Scopus
Статті (Факультет менеджменту)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.