Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21016
Назва: Actualization of “Smart” Ecological Franchising in the System of International Economic Business Relations
Інші назви: Актуалізація “розумного” екологічного франчайзингу в системі міжнародних економічних бізнес-відносин
Автори: Kraus, N.
Краус, Н. М.
Kraus, K.
Краус, К. М.
Marchenko, O.
Марченко, О.В.
Ключові слова: "smart" ecological franchising
business models
international relations
economic business interactions
franchising e-business
scaling ecological business
"розумний" екологічний франчайзинг
бізнес-моделі
міжнародні відносини
економічні бізнес-взаємодії
франчайзинговий е-бізнес
масштабування екологічного бізнесу
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Kraus N., Kraus K., Marchenko O. (2025). Actualization of “Smart” Ecological Franchising in the System of International Economic Business Relations. Modern Economics, 49(2025), 119-123. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-16.
-
Краус Н.М., Краус К.М., Марченко О.В. Актуалізація “розумного” екологічного франчайзингу в системі міжнародних економічних бізнес-відносин (in English). Modern Economics. 2025. № 49(2025). С. 119-123. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-16.
Короткий огляд (реферат): Introduction. Franchising is currently a popular form of business, especially among small and medium-sized enterprises. For Ukrainian entrepreneurs, this form of business is interesting and valuable in terms of its cost-effectiveness and stability, especially under the conditions of martial law in the country. The purpose of the article is to highlight the key features of the development of ecological franchising in the context of the digitalization of business relations in post-industrial countries. Results. The priorities of “smart” ecological franchising in the conditions of economic convergence are considered: sustainability in franchising, energy saving, zero waste, energy efficiency, environmentally friendly packaging, organic gardening, reduction of food waste. The existing forms and types of franchising in the conditions of globalization are presented. The results of the innovations brought about by ecological franchising are substantiated. These include changes in standards for continuous improvement and innovation in environmentally friendly activities; the use of biodegradable packaging options; inventory tracking, portion control and donation of unsold food; a focus on natural lawn care, composting and the use of environmentally friendly products. It was found that the use of environmental franchising opportunities has every chance of achieving socio-economic effects by saving resources for conducting and scaling an environmentally friendly business; strengthening competitive positions in the market; the application of new progressive technologies that will allow producing innovative goods and providing new types of services in the conditions of increased economic convergence and digitalization of business processes. Conclusions. The further development of ecological franchising in Ukraine is necessary in part to rebuild the economy, but currently it faces a number of challenges, such as obtaining affordable loans, possessing the necessary knowledge in part to conduct ecological e-business, low level of financial literacy, and institutional imperfection of ecological franchising.
-
Франчайзинг є нині популярною формою ведення господарської діяльності, особливо серед представників малого та середнього бізнесу. Для українських підприємців ця форма господарювання є цікавою та цінною з точки зору її економічності та стабільності, особливо зважаючи на умови воєнного стану в країні. Метою статті є зазначити ключові особливості розвитку екологічного франчайзингу в умовах цифровізації та віртуалізації бізнес-відносин в деяких постіндустріальних країнах світу. У статті розглянуто пріоритети, що простежуються в “розумному” екологічному франчайзингу в умовах економічної конвергенції: сталість у франчайзингу, екологічно чисте пакування, безвідходність, енергоощадливість, енергоефективність, органічне садівництво, зменшення харчових відходів. форми і види франчайзингу в умовах глобалізації. Обґрунтовано результати новацій, що несе з собою екологічний франчайзинг. Мова йде про зміни в стандартах для безперервного вдосконалення та інновацій у екологічно чистій діяльності; використанні біологічно розкладних варіантів упаковки; відстеження запасів, контроль порцій і пожертвування непроданої їжі; зосередження на природному догляді за газонами, компостуванні і використанні екологічно чистих продуктів. З’ясовано, що використання можливостей екологічного франчайзингу має всі шанси дозволити досягнути соціально-економічних ефектів шляхом економії ресурсів для ведення і масштабування екологічного бізнесу; посилення конкурентних позицій на ринку; застосунку прогресивних технологій, що дадуть змогу продукувати інноваційні товари та надати нові види послуг в умовах посиленої економічної конвергенції і цифровізації бізнес-процесів. У статті висловлено думку про те, що подальший розвиток екологічного франчайзингу в Україні є необхідним в частинні відбудови економіки, але наразі він зіштовхується з низкою викликів та проблем на кшталт отримання доступних кредитів, володіння потрібними знаннями в частинні ведення екологічного е-бізнесу, низьким рівнем фінансової грамотності, інституційною недосконалістю екологічного франчайзингу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21016
https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-16
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2025. - Вип. 49

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kraus.pdf335,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.