Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22012
Назва: Innovative Management Strategies for Hotel and Restaurant Businesses and Tourism: A Catalyst for Economic Growth
Автори: Банєва, Ірина Олексіївна
Baneva, Irina
Кушнірук, Віктор Степанович
Kushniruk, Viktor
Гарбар, Галина Анатоліївна
Harbar, Halina
Іваненко, Тетяна Яківна
Ivanenko, Tetyana
Павлюк, Світлана Іванівна
Pavlуuk, Svitlana
Ключові слова: hotel and restaurant business
tourism
digitalisation
innovative technologies
artificial intelligence
blockchain
economic development
sustainable development
competitiveness
management
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Banyeva, I., Kushniruk, V., Harbar, H., Ivanenko, T., & Pavliuk, S. (2025). Innovative management strategies for hotel and restaurant businesses and tourism: A catalyst for economic growth. OIDA International Journal of Sustainable Development, 18(10), 175–186. https://ssrn.com/abstract=5296948
Короткий огляд (реферат): The modern development of the hotel and restaurant business and tourism in the context of digitalisation and globalisation of the economy necessitates the introduction of innovative technologies to improve the competitiveness and sustainable development of the industry. The study's relevance lies in the need for a comprehensive analysis of the impact of digital innovations on the interaction of these industries in the context of rapid changes in market requirements. The study aims to investigate the synergy of the hotel and restaurant business and tourism as a factor of economic development. It seeks to develop innovative approaches to management in these industries. The study uses literature, comparative, and content analysis to assess current trends and management tools. The findings show that integrating artificial intelligence, blockchain technologies, and digitalisation of processes contributes to increasing the efficiency of operations, improving customer experience and ensuring transparency of business processes. The integration of ICT in the hotel and restaurant business makes it possible to address some of the operational challenges, harness resource efficiency, optimise sustainability, and ultimately set apart customer value propositions. The practical significance of the work is to formulate recommendations for enterprises to adapt to global challenges by introducing digital tools and sustainable practices. The proposed approaches can be used to develop business development strategies that will help increase its economic efficiency and regional development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22012
Розташовується у зібраннях:Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Scopus
Статті (Факультет менеджменту)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ssrn-5296948.pdf471,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.