Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22584
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКурепін, Вячеслав Миколайович-
dc.contributor.authorKurepin, Vyacheslav-
dc.contributor.authorСамойленко, О. О.-
dc.contributor.authorSamoilenko, O.-
dc.contributor.authorБацуровська, Ілона Вікторівна-
dc.contributor.authorBatsurovskaya, Ilona-
dc.date.accessioned2025-11-17T11:58:18Z-
dc.date.available2025-11-17T11:58:18Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКурепін В. М., Самойленко О. О., Бацуровська І. В. Кібергігієна цифрового освітнього середовища як складова системи безпеки праці та життєдіяльності Суспільство та національні інтереси: журнал. 2025. № 11(19). С 255-268. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-11(19)-255-267.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22584-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему забезпечення кібербезпеки цифрового освітнього середовища як невід’ємної складової системи безпеки праці та життєдіяльності в умовах цифровізації професійної освіти. Обґрунтовано, що ефективне функціонування сучасного освітнього закладу неможливе без комплексного підходу до захисту інформаційних ресурсів, формування культури безпечної поведінки та розвитку цифрової компетентності всіх учасників освіт нього процесу. На основі аналізу наукових джерел визначено сутність і структуру поняття «кібербезпека цифрового освітнього середовища», охарактеризовано його технологічні, педагогічні, психологічні та управлінські складові. Виокремлено організаційно-педагогічні умови формування цифрової культури безпеки та навичок кібергігієни у здобувачів професійної освіти, серед яких - інтеграція тем з кібербезпеки в освітні програми, упровадження симуляційних занять, підготовка викладачів, розроблення політик інформаційної безпеки та використання систем моніторингу на базі штучного інтелекту. Досліджено сучасні технічні, управлінські та поведінкові інструменти кіберзахисту, що забезпечують цілісність цифрової інфраструктури освітніх установ, серед яких: системи виявлення загроз на основі машинного навчання, технології шифрування даних, управління ризиками, аудит інформаційної безпеки та формування цифрової етики. Зроблено акцент на необхідності поєднання технологічних рішень із вихованням свідомої поведінки користувачів і підвищенням кіберосвіченості. Обґрунтовано концептуальні напрями інтеграції кібербезпеки у систему професійної підготовки майбутніх фахівців як складову загальної системи безпеки праці та життєдіяльності. Зазначено, що така інтеграція має реалізовуватися на трьох взаємопов’язаних рівнях: педагогічному - через формування компетентностей і цифрової етики; технологічному через упровадження інтелектуальних систем і тренінгових платформ; управлінському - через створення нормативно-організаційної бази та політик інформаційної без пеки. Результати дослідження доводять, що комплексна інтеграція кібербезпеки у професійну освіту сприятиме формуванню стійкої цифрової культури безпеки, підвищенню рівня готовності здобувачів до безпечної діяльності в інформаційному середовищі та розвитку безпечної освітньої екосистеми, орієнтованої на людину і знання.uk_UA
dc.description.abstract--
dc.description.abstractThe article considers the problem of ensuring cybersecurity of the digital educational environment as an integral component of the system of occupational and life safety in the conditions of digitalization of vocational education. It is substantiated that the effective functioning of a modern educational institution is impossible without a comprehensive approach to the protection of information resources, the formation of a culture of safe behavior and the development of digital competence of all participants in the educational process. Based on the analysis of scientific sources, the essence and structure of the concept of "cybersecurity of the digital educational environment" are determined, its technological, pedagogical, psychological and managerial components are characterized. The organizational and pedagogical conditions for the formation of a digital culture of security and cyber hygiene skills in vocational education students are highlighted, including the integration of cybersecurity topics into educational programs, the introduction of simulation classes, teacher training, the development of information security policies and the use of monitoring systems based on artificial intelligence. Modern technical, managerial and behavioral cyber security tools that ensure the integrity of the digital infrastructure of educational institutions are studied, including: threat detection systems based on machine learning, data encryption technologies, risk management, information security audit and the formation of digital ethics. Emphasis is placed on the need to combine technological solutions with the education of conscious user behavior and increasing cyber literacy. Conceptual directions for integrating cybersecurity into the system of professional training of future specialists as a component of the general system of occupational and life safety are substantiated. It is noted that such integration should be implemented at three interrelated levels: pedagogical - through the formation of competencies and digital ethics; technological - through the implementation of intelligent systems and training platforms; managerial - through the creation of a regulatory and organizational framework and information security policies. The results of the study prove that the comprehensive integration of cybersecurity into professional education will contribute to the formation of a sustainable digital security culture, increasing the level of readiness of applicants for safe activities in the information environment, and developing a safe educational ecosystem focused on people and knowledge.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectкібербезпекаuk_UA
dc.subjectцифрове освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectкібергігієнаuk_UA
dc.subjectцифрова культура безпекиuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectштучний інтелектuk_UA
dc.subjectінформаційна безпекаuk_UA
dc.subjectбезпека праці та життєдіяльностіuk_UA
dc.subjectcybersecurityuk_UA
dc.subjectdigital educational environmentuk_UA
dc.subjectcyber hygieneuk_UA
dc.subjectdigital security cultureuk_UA
dc.subjectvocational educationuk_UA
dc.subjectartificial intelligenceuk_UA
dc.subjectinformation securityuk_UA
dc.subjectoccupational and life safetyuk_UA
dc.titleКібергігієна цифрового освітнього середовища як складова системи безпеки праці та життєдіяльностіuk_UA
dc.title.alternativeCyber hygiene of the digital educational environment as a component of the occupational and life safety systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Методичні рекомендації (Інженерно-енергетичний факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
255-267.pdf464,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.