Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3494
Title: Стейкхолдер-менеджмент як інструмент підвищення якості управління підприємством
Other Titles: Стейкхолдер-менеджмент как инструмент повышения качества управления организацией
Stakeholder-management as a tool to improve the quality of organization management
Authors: Каращук, Лариса Миколаївна
Каращук, Лариса Николаевна
Karashchuk, Larisa
Таранов, Микола Андрійович
Таранов, Николай Андреевич
Taranov, Nikolay
Keywords: стейкхолдер-менеджмент
аналіз стейкхолдерів
взаємодія із стейкхолдерами
управління організацією
анализ стейкхолдеров
взаимодействие со стейкхолдерами
управление организацией
stakeholder-management
stakeholder analysis
stakeholder engagement
organization management
Issue Date: 2017
Citation: Karashchuk L. Stakeholder-management as a tool to improve the quality of organization management / L. Karashchuk, M. Taranov // Науковий вісник МНУ ім. В. О. Сухомлинського. Економічні науки : збірник наукових праць. - Миколаїв, 2017. - № 1 (8) - С. 116-121.
Abstract: Групи стейкхолдерів мають інтерес до діяльності підприємства чи до деяких напрямів його діяльності, але цей інтерес не базується на бажанні отримати чистий дохід. Інтереси стейкхолдерів можуть вступати в протиріччя між собою. Зацікавлені сторони можна розглядати як єдине суперечливе ціле, рівнодіюча інтересів частин якого буде визначати траєкторію еволюції організації. У статті пропонується інструментальна теорія управління стейкхолдерами на основі узагальнення концепції стейкхолдерів і економічної теорії. Також зазначаються шляхи вирішення конфліктів інтересів стейкхолдерів та підходи організацій до взаємодії із ними. Організації використають два основних методи побудови відносин із зовнішніми стейкхолдерами. Перший метод полягає у встановленні партнерських зв'язків зі стейкхолдерами. Важливою метою цього методу є побудова таких відносин, щоб для стейкхолдерів було більш вигідно діяти в інтересах компанії. Другий метод являє собою спробу захисту організації від невизначеності за допомогою використання прийомів, призначених для стабілізації й прогнозування впливів. Одним з основних підходів до стейкхолдер-менеджменту є партнерський (bridging), який включає встановлення партнерських зв’язків із стейкхолдерами та досягнення довгострокового успіху корпоративних суб'єктів. Результатом аналізу авторами методів взаємодії із стейкхолдерськими групами є пропозиція щодо використання способів узгодження інтересів стейкхолдерів і організації. При «наведенні мостів» - бріджингу і створенні мережевих структур, стейкхолдери зможуть не тільки впливати на організацію, але й стати об’єктом її впливу, що зменшить загрозу виникнення конфліктів інтересів.
В этой статье обсуждается важность стейкхолдер-менеджмента в улучшении качества управления организацией. Так же рассматривается инструментальная теория управления стейкхолдерами, основанная на синтезе концепции стейкхолдеров и экономической теории. Основная идея заключается в повышении качества управления организацией посредством взаимодействия с стейкхолдерами. Владельцы организации играю большую роль в том, как устанавливаются цели организации, но другие группы также имеют влияние на принятие решений. Клиенты также являются ключевыми стейкхолдерами. Компании, которые игнорируют проблемы клиентов, будут неизбежно уступать конкурентам. Различные стейкхолдеры преследуют разные цели. Интересы стейкхолдеров могут конфликтовать. Статья направлена на поиск решения этих конфликтов.
This article discusses the importance of stakeholder engagement and management within the improving of organization management quality. It offers an instrumental theory of stakeholder management based on a synthesis of the stakeholder concept and economic theory. The main idea is improving the quality of organization management through interaction with stakeholders. Owners have a big say in how the aims of the business are decided, but other groups also have an influence over decision making. Customers are also key stakeholders. Businesses that ignore the concerns of customers find themselves losing sales to rivals. Different stakeholders have different objectives. The interests of different stakeholder groups can conflict. Article is aimed to find the ways of solving these conflicts.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3494
Appears in Collections:Статті (Факультет менеджменту)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
selection(2).pdf546,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.