Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/4460
Title: Управління розвитком туристичної сфери в умовах збройних конфліктів
Management of tourism industry development amidst armed conflicts
Authors: Романова, А. А.
Romanova, Anna
Keywords: туристична індустрія
збройні конфлікти
туризм миру
сталий розвиток туризму
маркетинг територій
tourism industry
armed conflicts
peace tourism
sustainable tourism development
marketing of territories
Issue Date: 2018
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Романова А. А. Управління розвитком туристичної сфери в умовах збройних конфліктів / А. А. Романова // Modern Economics. - 2018. - № 9. - С. 93-104.
Abstract: Досліджено наслідки збройних конфліктів в різних країнах світу у контексті зменшення міжнародних туристичних потоків. Зроблено порівняльний аналіз падіння обсягів міжнародного туристичного ринку в Грузії та Україні в результаті зовнішньої збройної агресії. Проаналізовано та схематично зображено негативний вплив збройних конфліктів на туристичну індустрію. Наведено заходи грузинської державної політики у сфері туризму щодо подолання негативного впливу на туристичну привабливість. Сформульовано універсальні антикризові заходи для Стратегії туристичного розвитку, які поділяються на 10 основних напрямків: маркетингові дослідження; реклама та PR; прес-релізи; виставки та ярмарки; IT-технології; ціноутворення; стимули; гарантії; просування; варіювання турпродуктів. Надано рекомендації щодо управлінням розвитком туристичною сферою в умовах збройних конфліктів.
Starting from 2014, Ukraine has experienced a significant decline in inbound tourism flows, which has badly affected the socio-economic indicators of the country’s development in general. Decrease of the development of the Ukrainian tourism industry is linked to the deterioration of the image of Ukraine in the world due to the perception of danger because of the armed conflict in the Donbass, mass protests in Kyiv, as well as contract killing in the capital. Therefore, to restore the tourism and investment attractiveness of Ukraine, it is necessary to develop effective tools for managing the tourism sector in conditions of armed conflict. Based on the proposed mechanisms, an anti-crisis strategy of tourism branding of Ukraine should be created on the basis of security measures and protection of tourists, as well as the formation of a safe image of the country.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/4460
Appears in Collections:Modern Economics. - 2018. - Вип. 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
romanova.pdf505,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.