Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5754
Title: Експертна діяльність в галузі дошкільної освіти: досвід Австрії та Швейцарії
Other Titles: Evaluaton of preschool education in Austria and Switzerland
Authors: Пономаренко, Наталя Григорівна
Ponomarenko, Natalia
Keywords: експертна діяльність
дошкільний заклад
педагогічна концепція
якість орієнтацій
якість структури
якість взаємодії з батьками
якість педагогічного процесу
Issue Date: 2019
Citation: Пономаренко Н. Г. Експертна діяльність в галузі дошкільної освіти: досвід Австрії та Швейцарії / Н. Г. Пономаренко // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 9. - Т. 2. - С. 102–104.
Abstract: З’ясовано, що необхідність експертної діяльності в галузі дошкільної освіти закріплена на законодавчому рівні як Австрії, так й Швейцарії. Визначено структуру педагогічної концепції та параметри якості діяльності австрійських та швейцарських дошкільних закладів освіти. Проаналізовано інструменти проведення внутрішньої та зовнішньої експертизи в галузі дошкільної освіти вищезазначених країн.
It is established that the need for evaluaton of preschool education is fixed at the level of the federal states of Austria and cantons of Switzerland. The structure of the pedagogical concept is defined. The parameters of the quality of the activities of Austrian and Swiss preschool educational institutions are determined. The tools for conducting internal and external evaluation in the field of preschool education in Austria and Switzerland have been clarified.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5754
Appears in Collections:Статті (Факультет культури і виховання)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пономаренко_стаття 3.pdf215,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.