Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/649
Title: Модульно-компетентністний підхід до навчання студентів у вищій школі.
Модульно-компетентностный подход к обучению студентов в высшей школе.
Modular and competence-based approach to training of students at the higher school.
Authors: Літвінчук, Світлана Борисівна
Литвинчук, Светлана Борисовна
Litvinchuk, Svetlana
Keywords: Інноваційна педагогічна діяльність
майбутні спеціалісти
модульне навчання
модульно- компетентністний підхід
професійна компетентність
Инновационная педагогическая деятельность
будущие специалисты
модульное обучение
модульно -компетентністний подход
профессиональная компетентность
Innovative pedagogical activity
future experts
modular training
modulno-kompetentn stny approach
professional competence
Issue Date: 2011
Citation: Літвінчук С. Б. Модульно-компетентністний підхід до навчання студентів у вищій школі / С. Б. Літвінчук // Motrol. – 2011. – С. 58-61.
Abstract: В статті досліджуються дидактичні засади модульно - компетентністного підходу до навчання студентів у вищій школі в контексті інноваційної педагогічної діяльності. Аналізуються актуальні питання інноваційної педагогічної діяльності, компетентністного підходу до навчання студентів та специфічні особливості модульного навчання. Виділяються дидактичні умови модульно-компетентністного підходу до процесу навчання студентів, обумовлюючі забезпечення якості професійної підготовки майбутніх спеціалістів у вищій школі.
В статье исследуются дидактические аспекты формирования модульно-компетентностного подхода к обучению студентов в высшей школе в контексте инновационной педагогической деятельности. Анализируются актуальные вопросы инновационной педагогической деятельности, компетентностного подхода к обучению студентов и специфические особенности модульного обучения. Выделяются дидактические условия модульно-компетентностного подхода к процессу обучения студентов, обуславливающие обеспечение качества профессиональной подготовки будущих специалистов.
In this article didactic methods of modular-competent attitude towards students’ studying at high school in context of innovative pedagogical activity are being researched. Topical questions of innovative pedagogical activity, competent attitude towards students’ studying and specific peculiarities of modular studying are being analyzed. Didactic conditions of modular-competent attitude towards students’ studying, сoursing maintenance of quality of ensuing specialists’ professional background in high school are being defined.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/649
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Мод. компетентн. аспект.pdf173,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.