Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6623
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛункіна, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorLunkina, Tetyana-
dc.contributor.authorВасиленко, М. Ю.-
dc.contributor.authorVasilenko, M.-
dc.date.accessioned2020-05-04T07:25:56Z-
dc.date.available2020-05-04T07:25:56Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЛункіна Т. І. Основні аспекти розвитку соціальної відповідальності в закладах вищої освіти України / Т. І. Лункіна, М. Ю. Василенко // Modern Economics. - 2019. - № 18. - С. 93-98. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-15.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6623-
dc.description.abstractСтаття присвячена питанням соціальної відповідальності закладів вищої освіти України. На основі проведених досліджень з’ясовано, що заклади вищої освіти пропагують соціальну відповідальність як ефективне використання суспільних (державних) ресурсів, власних ресурсів, взаємодії з окремими громадянами, органами влади, бізнес-структурами, різними організаціями та установами. Досліджено напрями здійснення соціальної відповідальності в закладах вищої освіти, відповідно до яких ці заклади формують соціальну відповідальність. З’ясовано основні підходи до визначення якості вищої освіти. Висвітлено сутність, складові та результативну діяльність закладів вищої освіти. Проаналізовано зарубіжний досвід впровадження соціальної відповідальності в освітніх закладах освіти. Виявлено виміри, за якими відображають результати діяльності закладів вищої освіти. Встановлено, що першоосновою і базисом соціальної відповідальності будь-якого суб’єкта господарювання є високоефективне, професійне та якісне виконання тих суспільних функцій, заради яких він функціонує. Проаналізовано рейтинг найкращих аграрних закладів вищої освіти та здійснено оцінку рівня розвитку соціальної відповідальності.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the issues of social responsibility of the higher education institutions of Ukraine. Research has shown that higher education institutions promote social responsibility as an effective use of public (state) resources, their own resources, and interaction with individuals, authorities, business entities, and various organizations and institutions. The directions of implementation social responsibility in higher education institutions are investigated according to which these institutions form social responsibility. The main approaches to determining the quality of higher education are clarified. The essence, components and effective activity of higher educational institutions are highlighted. The foreign experience of introduction social responsibility into educational institutions is analyzed. It is established that the primary basis and the basis of social responsibility of any business entity is highly effective, professional and high-quality performance of those social functions for which it functions. The rating of the best agricultural institutions of higher education is analyzed and the assessment of the level of social responsibility development is carried out.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk_UA
dc.subjectконкурентністьuk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectinstitutions of higher educationuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.titleОсновні аспекти розвитку соціальної відповідальності в закладах вищої освіти Україниuk_UA
dc.title.alternativeMain Aspects of Social Responsibility Development in the Higher Education Institutions of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Modern Economics. - 2019. - Вип. 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lunkina.pdf472,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.