Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7436
Title: Моделювання бізнесу виробничого підприємства як підґрунтя проєктів забезпечення конкурентної позиції
Other Titles: Modelling Business Manufacturing Enterprises as the Basis Support Projects Competitive Position
Authors: Шаповал, В. А.
Літвінов, Ю. І.
Висоцький, С. В.
Shapoval, Vadym
Vysotskyi, Sergii
Litvinov, Yurii
Keywords: бізнес-модель
моделювання бізнесу
споживча цінність
виробниче підприємство
конкурентна позиція
інвестиційні проєкти
стейкхолдери
територіальні громади
business model
business modelling
consumer value
production enterprise
Issue Date: 2020
Citation: Шаповал В. А., Літвінов Ю. І., Висоцький С. В. Моделювання бізнесу виробничого підприємства як підґрунтя проєктів забезпечення конкурентної позиції. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 199-205. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-33.
Abstract: Дослідження присвячене пошуку нових підходів до управління конкурентною позицією виробничого підприємства на основі аналізу алгоритмів моделювання бізнесу. При цьому шаблон бізнес-моделі розглядається як основа комплексного обґрунтування можливості реалізації певних інвестиційних проєктів щодо набуття підприємством конкурентних переваг в певних умовах його зовнішнього середовища. Для проведення дослідження використано історичний підхід, методи порівняння, узагальнення, логіко-структурного аналізу з метою визначення особливостей умов реалізації проєктів забезпечення конкурентної позиції підприємства, а також вдосконалення процесу розробки бізнес-моделі. Визначено, що конкурентна позиція підприємства, як інтегральна якісна та кількісна оцінка положення компанії на ринку, є результатом сформованих конкурентних переваг. Завдяки розробці та реалізації конкурентної стратегії підприємство набуває певного ринкового статусу, який визначає успішність конкретної моделі бізнесу. Проведене дослідження засвідчило наявну тенденцію до орієнтації розробників шаблонів бізнес-моделей на споживчу цінність пропозиції підприємства та комбінування комплексу елементів, які системно характеризують бізнес. У результаті дослідження встановлено, що ініціація та виконання інвестиційних проєктів виробничого підприємства, спрямованих на посилення його конкурентної позиції, має здійснюватися з урахуванням інтересів широкого кола стейкхолдерів. Цим визначається доцільність ідентифікація цінності, яка створюється не лише для споживачів та ключових партнерів, а також для інших груп стейкхолдерів. З урахуванням ймовірних змін характеру впливу суб’єктів зовнішнього середовища, зокрема територіальної громади, на діяльність виробничого підприємства елемент шаблону розробки бізнес-моделі «ключові партнери» трансформований в елемент «ключові суб’єкти позитивного/негативного впливу». Оновлений шаблон розробки бізнес-моделі орієнтує на більш ґрунтовне прогнозування ризиків протидії ключових стейкхолдерів або використання їх можливостей в довгостроковому періоді, що в цілому сприяє розвитку підприємницької функції на чинному підприємстві.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7436
Appears in Collections:Modern Economics. - 2020. - Вип. 19.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shapoval.pdf533,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.