Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10007
Title: Розвиток професійної грамотності студентів засобами іноземної мови наоснові імплементації моделі SIOP
Authors: Раковська, М. А.
Ніколіна, О. Т.
Issue Date: 2021
Citation: Раковська М. А., Ніколіна О. Т. Розвиток професійної грамотності студентів засобами іноземної мови наоснові імплементації моделі SIOP // Загальні аспекти інноваційного розвитку освітньої галузі в контексті міжнародного співробітництва України = General Aspects оf Innovation Development оf Education in the Context оf International Cooperation оf Ukraine : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 23 квітня 2021 р., м. Миколаїв. Миколаїв : МНАУ, 2021. С. 145-149.
Abstract: The article deals with the problem of students’ academic professional literacy development by means of a foreign language based on the implementation of the SIOP Model. The foundations of the question have been borrowed from the SIOP (Sheltered Instruction Observation Protocol) Model that focuses on helping English Language Learners (ELLs) with academics in a mainstream classroom. The SIOP Model provides a practical and flexible tool for educators. It is revealed that The SIOP Model was developed to assist mainstream teachers in using research-based practices which ensure ELLs success with academic language.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10007
Appears in Collections:Загальні аспекти інноваційного розвитку освітньої галузі в контексті міжнародного співробітництва України-2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
145-149.pdf335,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.