Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10382
Title: | Entrepreneurship Recommendations for Increasing the Consumer Destination of Tourist Product: International Aspects |
Other Titles: | Рекомендації щодо підприємництва щодо збільшення споживчого призначення туристичного продукту: міжнародні аспекти |
Authors: | Піюренко, Ілона Олексіївна Piyurenko, Ilona Банєва, Ірина Олексіївна Baneva, Irina Kaplina, Anna Pryimak, Liliia Pidlypnyi, Yurii |
Keywords: | Міжнародний бізнес підприємництва туристичного продукту споживчої привабливості якості послуг споживчої практичності послуги International of Entrepreneurship Tourist Product Consumer Appeal Quality of Services Consumer Practicability of the Service |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Piyurenko I., Baneva I., Kaplina A., Pryimak L., Pidlypnyi Y. Entrepreneurship Recommendations for Increasing the Consumer Destination of Tourist Product: International Aspects // International Journal of Entrepreneurship. 2020. Vol. 24, Special Issue. |
Abstract: | Appeal of tourist product forms at the account of increase of practicability of complex of
direct and indirect services, i.e. at the account of the tourist’s satisfaction from receiving of each
of the services. It is previewed to make the assessment of consumer appeal of tourist product
according to the following stages: 1) definition of the list of direct and indirect services; 2)
definition of the weight of components of the tourist product by direct and indirect services; 3)
assessment of practicability of the tourist product by all components of direct and indirect
services; 4) assessment of appeal of tourist product with taking into account of weight and
practicability of all components of direct and indirect services. Herewith, weight and
practicability are reviewed as main criteria of consumer appeal of tourist product. At the
elaboration of management recommendations as for increase of consumer appeal of tourist
product, the influence of factors of inside management of enterprises on rendering of direct and
indirect tourist services connected with characteristics of personnel and external view and inside
content of the main means for formation of a certain consumer stereotype on the quality of
services in general was justified and international of entrepreneurship. Звернення форм туристичного продукту за рахунок підвищення практичності комплексу прямих і непрямих послуг, тобто за рахунок задоволення туриста від отримання кожної з послуг. Передбачається провести оцінку споживчої привабливості туристичного продукту за такими етапами: 1) визначення переліку прямих та непрямих послуг; 2) визначення ваги компонентів туристичного продукту за прямими та непрямими послугами; 3) оцінка практичності туристичного продукту за всіма складовими прямих і непрямих послуг; 4) оцінка привабливості туристичного продукту з урахуванням ваги та практичності всіх складових прямих і непрямих послуг. При цьому вага та практичність розглядаються як основні критерії споживчої привабливості туристичного продукту. При розробці рекомендацій керівництва щодо підвищення споживчої привабливості туристичного продукту враховано вплив факторів внутрішнього менеджменту підприємств на надання прямих і непрямих туристичних послуг, пов'язаних з характеристиками персоналу та зовнішнього погляду та внутрішнім змістом основних засобів формування. певного споживчого стереотипу щодо якості послуг загалом було виправдано і міжнародне підприємництво |
URI: | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10382 |
Appears in Collections: | Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Scopus Статті (Факультет менеджменту) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ENTREPRENEURSHIP-RECOMMENDATIONS-FOR-INCREASINGTHE-CONSUMER-DESTINATION-OF-TOURIST-PRODUCT_-INTERNATIONAL-ASPECTS.pdf | 257,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.