Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10391
Назва: Формування корпоративної соціальної відповідальності банківського сектору в період пандемії
Інші назви: Formation of Corporate Social Responsibility of the Banking Sector During the Рandemic.
Автори: Боднар, Олена Андріївна
Bodnar, Olena
Салюк, С. В.
Saliuk, S.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність
банківський сектор
банківська система
банки
банківські установи
пандемія
corporate social responsibility
banking sector
banking system
banks
banking institutions
pandemic
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Боднар О. А., Салюк С. В Формування корпоративної соціальної відповідальності банківського сектору в період пандемії . Modern Economics. 2021. № 29(2021). С. 17-23. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-03.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено сутність корпоративної соціальної відповідальності та її розвиток в банківському секторі України в період пандемії. Здійснено аналіз напрямів корпоративної соціальної відповідальності банківського сектору України. Наведено на основі моделі Керролла рівні відповідальності з точки зору відношення банків до реалізації напрямів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Визначено основні преференції впровадження та підтримки норм КСВ для банківського сектору. Розглянуто які напрямки корпоративної соціальної відповідальності здійснюються в банківських установах в умовах пандемії. Визначено роль Національного банку України та інших регуляторів фінансового ринку в подоланні наслідків фінансової кризи. Доведено, що корпоративна соціальна відповідальність в системі корпоративної культури банківських установ відіграє важливу роль в умовах, що склалися.
In the context of the pandemic and as a result of the financial crisis, an increasing number of people began to urgently demand support from both the state and companies engaged in socially responsible activities. Enterprises, realizing their responsibility to the population, began to create new areas of activity related to corporate social responsibility in order to smooth out the negative impact of the pandemic on people's lives. Unfortunately, the increase in the level of corporate social responsibility in the context of the pandemic was uneven. Purpose. The main purpose of the study is to examines the essence of Corporate Social Responsibility and its development in the banking sector of Ukraine during the pandemic. Results. The directions of corporate social responsibility of the banking sector of Ukraine is carried out is analyzed. The levels of responsibility in terms of banks attitude to the implementation of Corporate Social Responsibility directions are presented on the basis of Carroll's model. Integration of Corporate Social Responsibility initiatives into the activities of banking institutions is defined. The role of the National Bank of Ukraine and other financial market regulators in overcoming the consequences of the financial crisis is defined. Conclusions. In these realities, the manifestation of corporate social responsibility on the part of banking institutions, firstly, showed the readiness or unwillingness of banks to adapt to important conditions, and secondly, the effectiveness and relevance of their Corporate Social Responsibility areas. The Corporate Social Responsibility Institute plays an important role in the corporate culture of banking institutions in the current situation, as it is this system that has shown the role of companies responsibility, both to stakeholders and to the entire community as a whole.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10391
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2021. - Вип. 29
Статті (Обліково-фінансовий факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
bodnar.pdf332,69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.