Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10901
Назва: | Обліково-аналітичне забезпечення логістичної діяльності підприємств аграрної сфери |
Інші назви: | Accounting and analytical support of the logistics activities of the agricultural fields |
Автори: | Вишневська Ольга Миколаївна, науковий керівник Vishnevskaya Olga, scientific director Дощенко, Юлія Сергіївна Doshchenko, Y. S. |
Ключові слова: | аутсорсинг бюджетування внутрішній контроль інформаційна логістика логістика логістична діяльність управління та оптимізація витрат outsourcing budgeting internal control information logistics logistics logistics activities cost management and optimization |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | Дощенко Ю. С. Обліково-аналітичне забезпечення логістичної діяльності підприємств аграрної сфери : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 071 – облік і оподаткування, галузь знань 07 – управління та адміністрування / наук. керівник О. М. Вишневська. Миколаїв : МНАУ, 2022. 121 с. |
Короткий огляд (реферат): | Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеню «Магістр» за спеціальністю 071 облік і оподаткування у галузі знань 07 – Управління та адміністрування. — Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, 2022.
Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування сутності обліково-аналітичного забезпечення логістичної діяльності підприємств аграрної сфери.
Досліджено економічну сутність поняття логістики та логістичних витрат за думками науковців. Визначено, що основними елементами логістичної діяльності є матеріальний, інформаційний, трудовий, фінансовий та сервісний потік.
Виділено два рівні логістичних систем: макрологістика, завданням якої є розгляд глобальних проблем управління матеріальними та інформаційними процесами, та мікрологістика, яка вивчає локальні проблеми управління матеріальними та інформаційними потоками на рівні підприємства.
Обумовлено, що логістична діяльність є ключовим чинником впливу на прибутковість підприємства. Для підприємств різної галузевої приналежності значимість кожного елементу класифікації логістичних витрат та який саме рівень логістичної системи вони займають різна. Підприємство повинно поєднувати важливі, з точки зору організації управлінського процесу, моменти, які характерні для його діяльності.
Досліджено, як використання штучного інтелекту в аграрній сфері дозволяє найбільш ефективно, швидко, якісно керувати всіма технологічними процесами підприємства. Основними напрямами застосування штучного інтелекту в аграрній сфері є: інтелектуальний моніторинг полів і саджанців, сільськогосподарська робототехніка, розумна аналітика, машинне навчання для роботи з полями і культурами, вивчення та аналіз супутникових знімків. Впровадження комп'ютерних технологій зменшує ризик помилкових дій в організації виробничого процесу.
Узагальнено методи управління логістичними витратами та надано характеристику, а саме таких як Absorption costing, Direct costing, Standard costing, Target costing, Kaizen costing, LLS, Just-in-time та інші.
Визначено, що дієве логістичне управління грунтується на принципі бюджетування логістичних витрат. Виокремлено основні принципи бюджетування, такі як: повнота, реальність, інтегрованість, гнучкість та економічність. Бюджет логістичних витрат: уточнює видову структуру відображених в ньому логістичних витрат; визначає місця виникнення цих витрат, тобто ті організаційні підрозділи підприємства, які реалізують логістичні процеси; уточнює період, на який встановлюються ліміти логістичних витрат. Зазначено на які моменти необхідно звернути увагу при складанні бюджету підприємства.
Сформовано алгоритм відображення логістичних витрат в обліку. Обумовлено, що специфіка аграрної сфери спонукає до особливих підходів до оподаткування суб’єктів господарювання аграрної сфери. Проаналізувавши чинне законодавство, виділили для підприємства аграрної сфери дві можливі системи оподаткування: загальна система оподаткування (сплата податку на прибуток) або спрощена система оподаткування (сплата єдиного податку четвертої групи). Контроль за дотриманням податкової дисципліни в Україні здійснює Державна фіскальна служба, через податковий аудит.
Виділено принципи організації інформаційно-аналітичного процесу, які необхідні та придатні для здійснення аналітичних і управлінських процедур, що забезпечують ефективну господарсько-фінансову діяльність підприємства.
Сформовано основні джерела інформації для економічного аналізу. Висунуто вимоги до обліково-аналітичної інформації, яка повинна надавати користувачам інформацію про поточний та перспективний стан, динаміку розвитку та фінансовий стан підприємства, забезпечувати внутрішній контроль за діяльністю підприємства та на основі якої буде сформовано вірні управлінські рішення.
Проведено оцінку діяльності підприємства аграрної сфери — ТОВ «Минерал-Трейд». Визначено конкурентне середовище підприємства, проаналізовано показники рентабельності, фінансового стану, переваги та недоліки діяльності підприємства (зростання рівня прибутковості, створення робочих місць, наявність попиту з боку покупців, асортимент товару, визначено, що код УКТ ЗЕД мінеральних добрив відноситься до ризикованим операціям та знаходиться під контролем податкових органів, підприємство має суттєву залежність від постачальників, оскільки термін поставки товару коливається від одного дня до місяця, залежність від сезонного попиту на добрива, а також коливання цін.
Проведено аналіз динаміки та структури логістичних витрат ТОВ «Минерал-Трейд». Представлено схему впливу чинників, що впливають на розмір логістичних витрат підприємства. Надійність поставок та готовність до здійснення поставки підприємством знаходиться на високому рівні. Виявлено, що логістичні витрати підприємства за досліджуваний період зросли і найбільшу питому вагу за часткою в структурі логістичних витрат припадає на витрати на збут. Недоліками в логістичній системі ТОВ «Минерал-Трейд» є ризики порушення в постачаннях, неготовність вантажу в установлений термін, порушення термінів, невиконання фінансових зобов’язань учасниками в логістичній системі, відмова транспортного засобу, як результат, можливі затримки доставки вантажу та підвищення ймовірності виникнення інших ризиків.
Виокремлено чотири категорії виробничих стратегій підприємства, надано характеристику. Зазначено підходи у формування і впровадження у життя маркетингових стратегій. Схематично відображено розробку маркетингової стратегії на підприємстві. За результатами дослідження визначено, що ТОВ «Минерал-Трейд» використовує в своїй діяльності транспортно-аутсорсингову компанію, яка дозволяє скоротити логістичні витрати підприємства. Було визначено найважливіші критерії вибору таких компаній через систему ранжування. Порівняно переваги та недоліки у використанні аутсорсингової компанії ТОВ «Минерал-Трейд» і визначено, що поряд з численними перевагами є значна кількість недоліків, які можуть викликати невиправдані ризики та ускладнення бізнес-процесів. Саме тому необхідно ретельно аналізувати співвідношення можливих вигод та ризиків.
Запропоновано напрямок розвитку логістичної діяльності для ТОВ «Минерал-трейд» - використання програмного продукту з управління витратами SAP R3. Рішення R3 SAP дозволяють компанії: підвищити якість управлінських рішень і як наслідок – загальну якість планування; знизити собівартість продукції/послуг; оптимізувати логістичні витрати; оптимізувати фінансову, податкову та бухгалтерську звітність; забезпечити прозорість діяльності; швидко адаптуватися до умов ведення бізнесу, що змінюються під впливом ринку.
Сформовано та надано характеристику основними первинним документами, що супроводжують діяльність ТОВ «Минерал-Трейд» у ролі постачальника або покупця, таких як договір, специфікація, рахунок, банківська виписка, податкова накладна та видаткова накладна.
Адаптаційна стратегія, яка обумовлена у кваліфікаційній роботі, передбачає доцільність для впровадження на невеликих підприємствах, які характеризуються невеликими масштабами виробничої діяльності, стабільним, вузьким асортиментом продукції, низьким рівнем інноваційної активності та витрат на неї. Проте за невеликих обсягів виробництва вони можуть краще реагувати на потреби споживачів, враховувати їх побажання та потреби, за рахунок чого мати конкурентні переваги. Запропоновано впровадження системи внутрішнього контролю на підприємстві ТОВ «Минерал-Трейд», яка спрямована на надання керівнику підприємства об’єктивної незалежної оцінки стану системи внутрішнього контролю та основних ризиків діяльності компанії.
Обгрунтовано доцільність запровадження на ТОВ «Минерал-Трейд» систему бюджетування за допомогою програмного продукту Oracle Financial Analyzer. Дана програма допоможе координувати та раціоналізує процес ведення бюджету на підприємстві, допоможе будувати прогнози, розраховувати співвідношення ефективності та інші складні аналітичні показники. Це дасть змогу створити ефективну систему управління, привчити працівників складати плани і приймати рішення на підставі обґрунтованих розрахунків, допоможе вдосконалити логістичні процеси, підвищиться ефективність роботи логістичної системи та зросте прибуток.
Запропоновано ТОВ «Минерал-Трейд» доповнити чинний перелік статей витрат статтею «Логістичні витрати» та відображення інформації про логістичні витрати на окремому субрахунку до синтетичного рахунка 29 «Витрати на логістику», деталізуючи логістичні операції в оперативному режимі у підсистемі управлінського обліку. Обґрунтовано, що запровадження новітніх технологій у вигляді програмних продуктів допоможе оптимізувати логістичні витрати, підвищити рівень конкурентоспроможності організації та приймати правильні управлінські рішення. The qualification work for the degree of the "Master" in specialty 071 accounting and taxation in the field of knowledge 07 - Management and Administration. - Mykolayiv National Agrarian University, Mykolayiv, 2022. The purpose of the qualification work is to substantiate the essence of the accounting and analytical support of the logistics activities of the agricultural fields. According to scientists, the author studied the economic essence of the concept of logistics and logistics costs. It is determined that the main elements of the logistics activities are material, information, labor, financial and service flows. There are 2 levels of logistics systems: macrologistics which aims are to address global issues of management of the material and information processes, and micrologistics, which studies local problems of management of material and information flows at the enterprise level. It is stipulated that logistics activity is a key factor influencing the profitability of the enterprise. For enterprises of different industries, the importance of each element of the classification of logistics costs and what level of logistics system they occupy is different. The company must combine important, in terms of organization of the management process, the points that are characteristic of its activities. The author investigated how the use of artificial intelligence in the agricultural sector allows the most efficient, fast, high quality management of all technological processes of the enterprise. The main areas of application of artificial intelligence in agriculture are: intelligent monitoring of fields and seedlings, agricultural robotics, intelligent analytics, machine learning to work with fields and crops, study and analysis of satellite images. The introduction of computer technology reduces the risk of erroneous actions in the organization of the production process. The work generalizes methods of logistics cost management and gives the characteristics, namely such as Absorption costing, Direct costing, Standard costing, Target costing, Kaizen costing, LLS, Just-in-time and others. The author determines that effective logistics management is based on the principle of budgeting logistics costs. The basic principles of the budgeting are highlighted, such as: completeness, reality, integration, flexibility and economy. Logistics cost budget: specifies the species structure of the logistics costs reflected in it; determines the places of origin of these costs, that is, those organizational units of the enterprise that implement logistics processes; specifies the period for which the limits of logistics costs are set. It is indicated what points should be taken into account when drawing up the budget of the enterprise. It forms an algorithm for displaying logistics costs in accounting. It is due to the fact that the specifics of the agricultural sector encourages special approaches to taxation of economic entities in the agricultural sector. After analyzing the current legislation, the work identified two possible tax systems for the agricultural enterprise: the general system of taxation (payment of income tax) or the simplified system of taxation (payment of the single tax of the fourth group). The State Fiscal Service carries out the control over the observance of tax discipline in Ukraine through the tax audit. It highlights the principles of organization of information-analytical process, which are necessary and suitable for the implementation of analytical and management procedures that ensure effective economic and financial activities of the enterprise. The work forms the main sources of information for economic analysis. It sets the requirements for accounting and analytical information, which should provide users with information about the current and future state, the dynamics of the development and the financial condition of the enterprise, provide the internal control over the enterprise and on the basis of which the right management decisions will be formed. The author carries out the assessment of economic and financial activity of the researched enterprise, in particular: the author defines the competitive environment of the enterprise, and analyzes the indicators of profitability and financial condition of LLC Mineral-Trade. The work identifies the advantages and disadvantages of the company, the main on the one hand, which are: increase profits, job creation, customer demand, product range, etc., and on the other - UKT FEA code of mineral fertilizers is subject to risky operations and is closely monitored tax authorities, significant dependence on suppliers, as the delivery time of goods varies from one day to a month, dependence on seasonal demand for fertilizers, as well as price fluctuations. Analysis of the balance sheet of Mineral-Trade LLC at the beginning and end of the reporting period shows an increase in the value of the company's assets by UAH 1,379.6 thousand, which is a positive increase in the company's activities. Analyzing the dynamics of the financial results of Mineral-Trade LLC, we can conclude that in 2018 the best financial result compared to 2019 and 2020. The author conducted an analysis of the dynamics and structure of logistics costs of Mineral-Trade LLC. It presented the scheme of influence of the factors influencing the size of logistic expenses of the enterprise. The reliability of deliveries and readiness for delivery by the enterprise is at a high level. It was found that the logistics costs of the enterprise for the period under study increased and the largest share of the share in the structure of logistics costs falls on sales costs. Disadvantages in the logistics system of Mineral-Trade LLC are the risks of supply disruptions, unpreparedness of the goods on time, violation of deadlines, non-fulfillment of financial obligations by participants in the logistics system, vehicle failure as a result, possible delays in delivery and increased likelihood other risks. The work singles out four categories of production strategies of the enterprise, gives the characteristic and reflects them in the picture. It indicates the approaches to the formation and implementation of marketing strategies. It reflects the development of marketing strategy at the enterprise schematically. According to the results of the study, it is determined that Mineral-Trade LLC uses a transport and outsourcing company in its activities, which reduces the company's logistics costs. The study identified the most important criteria for selecting such companies through the ranking system. It compared the advantages and disadvantages of using the outsourcing company Mineral-Trade LLC and it determined that along with numerous advantages there are a significant number of disadvantages that can cause unjustified risks and complications of business processes. That is why it is necessary to carefully analyze the balance of possible benefits and risks. The investigation offers the direction of development of logistics activity for Mineral-Trade LLC - the usage of the software product on management of expenses of SAP R3. SAP R3 solutions allow companies to improve the quality of management decisions and, as a result, the overall quality of planning; to reduce the cost of products / services; to optimize logistics costs; to optimize financial, tax and accounting reporting; to ensure transparency of activities; to adapt quickly to market conditions that change under the influence of the market. The author formed and provided a description of the main primary documents accompanying the activities of "Mineral-Trade" in the role of supplier or buyer, such as a contract, a specification, an invoice, a bank statement, a tax invoice and an expense invoice. The adaptation strategy conditioned by the qualification work envisages expediency for implementation at small enterprises, which are characterized by small scale of production activity, stable, narrow range of products, low level of innovation activity and its costs. However, with small production volumes, they can better respond to consumer needs, take into account their wishes and needs, and thus have competitive advantages. It is proposed to implement an internal control system at Mineral-Trade LLC, which is aimed at providing the head of the enterprise with an objective independent assessment of the state of the internal control system and the main risks of the company. The work substantiates the expediency of introducing a budgeting system with the help of the Oracle Financial Analyzer software product at Mineral-Trade LLC. This program will help coordinate and streamline the budgeting process at the enterprise, help build forecasts, calculate efficiency ratios and other complex analytical indicators. This will create an effective management system, train employees to make plans and make decisions based on sound calculations, help improve logistics processes, increase the efficiency of the logistics system and increase profits. It is proposed that Mineral-Trade LLC supplement the current list of cost items with the item "Logistics costs" and display information on logistics costs on a separate sub-account to the synthetic account 29 "Logistics costs", detailing logistics operations online in the management subsystem. It is substantiated that the introduction of new technologies in the form of software products will help optimize logistics costs, increase the competitiveness of the organization and make the right management decisions. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10901 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи (Обліково-фінансовий факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кваліфікаційна робота Дощенко Юлія Сергіївна.pdf | 1,82 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.