Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11501
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГаврилова, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorHavrylova, Olena-
dc.contributor.authorІваненко, Тетяна Яківна-
dc.contributor.authorIvanenko, Tetyana-
dc.contributor.authorМарцун, М. О.-
dc.contributor.authorMartsun, M.-
dc.date.accessioned2022-05-26T07:36:14Z-
dc.date.available2022-05-26T07:36:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationГаврилова О. В., Іваненко Т. Я., Марцун М. О. Гаcтpoнoмiчний туризм: європейський досвід та українська практика. Modern Economics. 2022. № 31(2022). С. 27-31. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-04.uk_UA
dc.identifier.citation--
dc.identifier.citationHavrylova O., Ivanenko T., Martsun M. (2022). Gastronomic Tourism: European Experience аnd Ukrainian Practice. Modern Economics, 31(2022), 27-31. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-04.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11501-
dc.descriptionJEL Classification: J43, L83, Q19, R58.-
dc.description.abstractУ статті розглянуто гастрономічний туризм та надано його дефініцію; з’ясовано особливості гастротуризму у Європі, проаналізовано досвід створення гастротуристичних маршрутів, зокрема визначено досвід Греції, Італії, Іспанії та Хорватії у створенні Доріг оливкової олії. Також досліджено популярні маршрути на виноградники у Хорватії та винні фестивалі у Словенії; з’ясовано, що гастрономічні маршрути поділяються на декілька типів: «Дороги Смаку», «Дороги Вина», «Дороги вина та смаку». Проаналізовано досвід створення гастрономічного маршруту «Дopoга вина i cмаку Укpаїнcькoї Бeccаpабiї». Визначено його перспективи через долучення Миколаївської та Херсонських областей. Дослідження світових тенденцій розвитку гастрономічного туризму дає змогу використати їх для практики розбудови вітчизняного туристичного ринку, що сприятиме зростанню туристичного іміджу країни, просуванню туристичного бренду території та збільшенню туристичних потоків.uk_UA
dc.description.abstract--
dc.description.abstractAbstract. The article considers gastronomic tourism and provides its definition. The peculiarities of gastrotourism in Europe are clarified, the experience of creating gastrotourism routes is analyzed, in particular the experience of Greece, Italy, Spain and Croatia in the creation of Olive Oil Roads is determined. Popular routes to Croatian and wine festivals in Slovenia are also explored. The experience of creating a gastronomic route "The Way of Wine and Taste of Ukrainian Bessarabia" is analyzed. Its prospects through the involvement of the Mykolaiv and Kherson regions are determined. Purpose. To clarify the definition of "gastronomic tourism", to study the European experience of creating gastronomic routes for further implementation in the South of Ukraine. Result. The study of world trends in gastronomic tourism allows to use them for the practice of developing the domestic tourist market, which will help grow the tourist image of the country, promote the tourist brand of the territory and increase tourist flows. Conclusions. Gastronomic tourism is a specialized type of tourism aimed at obtaining a complete picture of the country's perception by involving in the preparation of national dishes and drinks and their tasting. Tourist routes of small farms are very popular in Europe and are divided into: wine roads, taste roads, wine and taste roads - fish, cheese, honey, olive, fruit and berry, etc. Gastronomic tourism will increase the tourist flow, as wine or craft farms can receive tourists all year round. According to the practice of Odessa region, despite the quarantine, the volumes of production in small farms, which became participants in the "Wine and Taste Road of Ukrainian Bessarabia", increased by 30%. The creation of a gastronomic route "The Road of Wine and Taste of the South of Ukraine", which unites Odessa, Mykolaiv and Kherson regions, is promising for the development of the Southern region. Creating a gastro route will promote the development of crafts, infrastructure, create jobs.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМиколаївський національний аграрний університетuk_UA
dc.subjectгаcтpoнoмiчний туpизмuk_UA
dc.subjectгаcтpoнoмiчний туpuk_UA
dc.subjectгаcтpoнoмiчний маpшpутuk_UA
dc.subjectнацioнальна куxняuk_UA
dc.subjectкрафтове виробництвоuk_UA
dc.subjectвинний турuk_UA
dc.subjectвинний маршрутuk_UA
dc.subjectgastronomic tourismuk_UA
dc.subjectgastronomic touuk_UA
dc.subjectgastronomic routeuk_UA
dc.subjectnational cuisineuk_UA
dc.subjectcraft productionuk_UA
dc.subjectwine touruk_UA
dc.subjectwine routeuk_UA
dc.titleГаcтpoнoмiчний туризм: європейський досвід та українська практикаuk_UA
dc.title.alternativeGastronomic Tourism: European Experience аnd Ukrainian Practiceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2022. - Вип. 31
Статті (Факультет менеджменту)
Статті студентів МНАУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
havrylova.pdf348,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.