Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12713
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТищенко, Світлана Іванівна-
dc.contributor.authorTischenko, Svitlana-
dc.date.accessioned2023-02-16T09:06:26Z-
dc.date.available2023-02-16T09:06:26Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationTyshchenko S. (2022). Univariate analysis of variance as a method of solving professional pedagogical tasks in higher education. Modern Economics, 35(2022), 118-122. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-18.uk_UA
dc.identifier.citation--
dc.identifier.citationТищенко С. І. Однофакторний дисперсійний аналіз як метод розв’язування професійних педагогічних задач у вищій школі (English). Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 118-122. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-18.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12713-
dc.descriptionJEL Classification: A12; C10; C49uk_UA
dc.description.abstractAbstract. Introduction. The new challenges facing the world community in the context of post-industrial development bring to the fore the problems of human capital development. Thus, education plays a key role in ensuring the social and economic well-being of each individual, each country and the world community as a whole. In our opinion, the achievement of this goal will be possible in the case of skillful application of modern didactic methods, not simple exercises, but real pedagogical tasks – tasks of a high level of complexity by lecturers. Professional pedagogical activity is defined as a constant process of solving pedagogical problems, so lecturers should pay considerable attention to the technology of their solution. Purpose. The purpose of this publication is to reveal and clarify the meaning of the term “professional pedagogical task” in the context of the method of its solution in higher education establishment. Results. The article presents, using a practical example, the method of using one-factor variance analysis in solving professional problems of higher school teachers, in particular, identifying the main factors influencing the success of students in higher education institutions. The main purpose of variance analysis is to statistically reveal the influence of various factors on the variability of the characteristic being studied. Of particular interest is the use of the method in the analysis of economic processes and phenomena, when the variability of the resulting characteristic is caused by the simultaneous action of several factors with unequal influence. In particular, this is observed when analyzing the effective synthetic indicators of the economic efficiency of production. Conclusions. Our research material makes it possible to justify the choice of univariate analysis of variance for its application in solving professional pedagogical problems of teachers in higher educational institutions. The results of data processing using analysis of variance give a quantitative or qualitative assessment of research, which, in turn, increases the efficiency of the educational process, improving it.uk_UA
dc.description.abstract--
dc.description.abstractНові виклики, що постають перед світовою спільнотою в умовах постіндустріального розвитку, висувають на перший план проблеми розвитку людського капіталу. Таким чином, освіта відіграє ключову роль у забезпеченні соціального та економічного добробуту кожної людини, кожної країни та світової спільноти в цілому. На нашу думку, досягнення цієї мети стане можливим за умови вмілого застосування викладачами сучасних дидактичних методів, не простих вправ, а справжніх педагогічних завдань – завдань високого рівня складності. Професійно-педагогічна діяльність визначається як постійний процес вирішення педагогічних завдань, тому значну увагу викладачі повинні приділяти технології їх вирішення. Метою публікації є розкриття та уточнення змісту поняття «професійно-педагогічна задача» в контексті методики її вирішення у закладі вищої освіти. У статті на практичному прикладі представлена методика застосування однофакторного дисперсійного аналізу у розв’язанні професійних задач викладачів вищої школи, зокрема, виокремлення основних факторів впливу на успішність здобувачів у закладах вищої освіти. Головне призначення дисперсійного аналізу – статистично виявити вплив різних факторів на мінливість ознаки, що вивчається. Особливий інтерес становить використання методу в аналізі економічних процесів та явищ, коли мінливість результативної ознаки зумовлена одночасно дією кількох факторів із неоднаковою силою впливу. Матеріал нашого дослідження дає змогу обґрунтувати вибір однофакторного дисперсійного аналізу для його застосування при розв’язанні професійно-педагогічних завдань викладачів закладів вищої освіти. Результати обробки даних за допомогою дисперсійного аналізу дають кількісну або якісну оцінку дослідження, що, своєю чергою, підвищує ефективність освітнього процесу, покращуючи його.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherМиколаївський національний аграрний університетuk_UA
dc.subjectunivariate analysis of varianceuk_UA
dc.subjectprofessional pedagogical problemuk_UA
dc.subjectdata processinguk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectоднофакторний дисперсійний аналізuk_UA
dc.subjectпрофесійно-педагогічна проблемаuk_UA
dc.subjectобробка данихuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.titleUnivariate Analysis of Variance as a Method of Solving Professional Pedagogical Tasks in Higher Educationuk_UA
dc.title.alternativeОднофакторний дисперсійний аналіз як метод розв’язування професійних педагогічних задач у вищій школіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2022. - Вип. 35
Статті (Факультет менеджменту)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
tyshchenko.pdf252,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.