Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13268
Title: Проблеми підвищення якості морального виховання дітей шкільного віку
Other Titles: Problems of upgrading of moral education of children of school age
Authors: Короленко, Віктор Леонтійович
Korolenko, Viktor
Keywords: мораль
поведінка
цінність
умови
виховання
формування
традиції
moral
conduct
value
terms
education
forming
traditions
Issue Date: 2015
Citation: Короленко В. Л. Проблеми підвищення якості морального виховання дітей шкільного віку // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2015. С. 119-123.
Abstract: Стаття присвячена проблемі підвищення якості морального виховання дітей шкільного віку. У статті приведений аналіз психолого-педагогічних джерел, в яких розглядаються проблеми підвищення якості морального виховання школярів. Встановлений істотний вплив сімейних традицій на ефективність виховного процесу. Результати проведеного дослідження вказують на необхідність використання в процесі морального виховання елементів народної педагогіки, які сприяють прагненню підростаючої особистості до морального вдосконалення.
The article is devoted to the problem of upgrading of moral education of children of school age. The analysis of psychological and-pedagogical sources the problems of upgrading of moral education of schoolboys are examined in which is given in the article. Substantial influence of domestic traditions is set on efficiency of educator process. The results of the conducted research specify on the necessity of the use in the process of moral education of elements of folk pedagogics, which are instrumental in aspiring of growing up personality to moral perfection.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13268
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Короленко В.Л._Статья _Николаев 3_.doc.pdf164,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.