Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/14305
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГаврилова, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorHavrylova, Olena-
dc.contributor.authorОсійчук, В. В.-
dc.contributor.authorOsiychuk, Victoriya-
dc.date.accessioned2023-06-08T12:57:31Z-
dc.date.available2023-06-08T12:57:31Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГаврилова О. В., Осійчук В. В. Мотивація персоналу як один із методів управління у готельних підприємствах. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 22-27. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-03.uk_UA
dc.identifier.citationHavrylova O., Osiychuk V., (2023). Staff motivation as one of the management methods in hotels. Modern Economics, 38(2023), 22-27. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-03.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/14305-
dc.description.abstractУ статті розглянуто мотивацію як один із методів управління персоналом у готельних закладах України в умовах воєнного стану, простеженні позитивні сторони мотивації, як одного з методів управління персоналом і ефективність її застосування у готельних підприємствах. У статті надано визначення поняття “мотивація персоналу” і вказано, що для посилення мотивації співробітників ефективним є поєднання матеріальних, нематеріальних і професійних стимулів. Проаналізовано застосування мотивації персоналу як одного з методів управління у Японії, США, Великій Британії, Швеції, Німеччині, Франції, досліджено матеріальні, нематеріальні й професійні стимули. Висвітлено особливості застосування матеріального, нематеріального та професійного стимулювання працівників у воєнний час, наведено приклади. Було виявлено, що домінантним стимулом є достатня оплата праці, а вже потім нематеріальні та професійні стимули. Серед нематеріальних стимулів мотивації значущою є участь у соціально значущих проєктах, що призводить до підвищення ефективності працівників. Подібна соціальна відповідальність створює новий погляд на індустрію гостинності та відображає дух українського народу.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers motivation as one of the methods of personnel management in hotel establishments of Ukraine in the conditions of martial law, traces the positive aspects of the motivation method and the effectiveness of its application in practice at hotel enterprises. The article defines the concept of "staff motivation" and reveals that in order to enhance employee motivation, it is more efficient to combine tangible, intangible and professional incentives. The world experience of applying of employee motivation is analyzed, material, non-material and professional incentives in Japan, America, Great Britain, Sweden, Germany, France are studied. The article highlights the specifics of the use of material, nonmaterial and professional incentives for workers in wartime, examples are given. It was established that the use of material, professional and non-material incentives, including participation in socially significant projects, leads to an increase in the efficiency of the work of employees and contributes to their identification with the workplace. Such social responsibility creates a new perspective on the hospitality industry and reflects the spirit of the Ukrainian people. Purpose. Clarification of the definition of the concept of "staff motivation", the study of motivation as a method of personnel management of a hotel enterprise in the conditions of martial law in Ukraine. Result. European methods of motivation involve a combination of material, non-material and professional incentives. Compared to other countries, the motivation of hotel employees in Ukraine changes along with their needs. In comparison with other European countries, the motivation system in Ukraine is changing in accordance with the modern needs of society, and now the dominant incentive is a decent salary, followed by non-material and professional incentives. Based on this, we can conclude that Ukrainians are ready to work with any salary, just to satisfy their basic needs. Thus, the problem of staff motivation in the hospitality industry is relevant today and should be solved as soon as possible for economic and social benefits. One of the most influential means of non-material stimulation during the martial law in Ukraine is the involvement of employees in socially significant projects. Ukrainian hotel & resort association has created its map of hotels that are ready to work in blackout conditions. When forming this map, the requirements for the technical arrangement of hotels were taken into account. Conclusions. Therefore, staff motivation is a set of material, non-material and professional incentives that can ensure high-quality and efficient work, which contributes to the success and productivity of the company. The motivation of employees of hotel enterprises in Ukraine is currently created through material, professional and non-material incentives, in particular socially significant projects. Helping his people to provide pleasant emotions, a sense of need, to create and maintain a spirit of indomitability. In this way, relationships in the team are strengthened, social ties are strengthened and help is provided to those who need it. The sense of involvement in socially significant projects helps the identification of the employee with the city of work. Such social responsibility creates a new perspective on the hospitality industry and reflects the spirit of the Ukrainian people.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМиколаївський національний аграрний університетuk_UA
dc.subjectуправління персоналомuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectготельна індустріяuk_UA
dc.subjectбізнесuk_UA
dc.subjectpersonnel managementuk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjecthotel industryuk_UA
dc.subjectbusinessuk_UA
dc.titleМотивація персоналу як один із методів управління у готельних підприємствахuk_UA
dc.title.alternativeStaff Motivation as One of the Management Methods in Hotelsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2023. - Вип. 38
Статті (Факультет менеджменту)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
havrylova.pdf237,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.