Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/14504
Title: | Рedagogical psychology: beyond the 21st century |
Authors: | Ракова, Анна Юріївна Rakova, Anna |
Keywords: | pedagogical psychology learning teaching pedagogical theory pedagogical theory навчання викладання педагогічна теорія |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Миколаївський національний аграрний університет |
Citation: | Rakova A. Рedagogical psychology: beyond the 21st century // Загальні аспекти інноваційного розвитку освітньої галузі в контексті міжнародного співробітництва України = General Aspects оf Innovation Development оf Education in the Context оf International Cooperation оf Ukraine : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 25–26 квітня 2019 р., м. Миколаїв. Миколаїв : МНАУ, 2019. С. 90-92. |
Abstract: | Pedagogical psychology is the psychology of learning and teaching. Most of the educational psychologists spend their time studying ways to describe and improve learning and teaching. The article presents the application of psychology and psychological methods to the study of motivation, development, learning, assessment, instruction and related matters that influence the interaction of teaching and learning. / Педагогічна психологія − це психологія навчання і викладання. Більшість педагогів-психологів витрачають свій час на вивчення способів опису та вдосконалення навчання і викладання. В статті наведено застосування психології та психологічних методів для вивчення мотивації, розвитку, навчання, оцінки і суміжних питань, що впливають на взаємодію викладання і навчання. |
URI: | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/14504 |
Appears in Collections: | Загальні аспекти інноваційного розвитку освітньої галузі в контексті міжнародного співробітництва України-2019 Статті (Факультет культури і виховання) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zbirnuk2_2019-90-92.pdf | 301,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.