Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1831
Title: Трибологічні дослідження процесу зношування пари тертя «канатний блок – канат» при коченні з урахуванням проковзування
Трибологические исследования процесса износа пары трения «канатный блок - канат» при качении с учетом проскальзывания
Tribological research on the process of wear of a friction pair «cable block –rope» considering rolling slippage
Authors: Марченко, Дмитро Дмитрович
Marchenko, Dmytro
Keywords: пара тертя
прослизання
кочення
зминання
коефіцієнт тертя
обкатування роликом
пара трения
проскальзывание
качение
смятие
коэффициент трения
обкатывание роликом
pair of friction
slipping
rolling motion
crumpling
coeffi cient of friction
rolling-off by a roller
Issue Date: 2015
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Марченко Д. Трибологічні дослідження процесу зношування пари тертя «канатний блок – канат» при коченні з урахуванням проковзування / Д. Марченко // Вісник аграрної науки Причорномор’я. – 2015. – Вип. 3 (86). – С. 211-221.
Abstract: Проведено трибологічні дослідження зношування пари тертя «канатний блок - канат» при коченні з урахуванням проковзування. Було виявлено, що зношування пари тертя не залежить від твердості контактуючих поверхонь, з проковзуванням менш ніж 5%. Зі зменшенням шорсткості поверхні коефіцієнт тертя для поверхонь, які мають мащення, зменшується. Показано, що проковзування до 2% призводить до різкої зміни коефіцієнта тертя, після чого він залишається практично не змінним через розповсюдження ковзання на всю площу контакту. Деформація зминання збільшується при підвищенні проковзування, якщо дотичні напруження достатньо великі. Збільшення проковзування призводить до підвищення наклепу поверхневого шару, відбувається зменшення шорсткості поверхні і коефіцієнту тертя, що призводить до зменшення зминання поверхні та зношування. В нашому випадку, за допомогою обкатування роликом, цей ефект досягається швидше, при цьому створюючи в поверхневому шарі задані триботехнічні властивості зі зменшеними показниками зношування.
Проведены трибологические исследования изнашивания пары трения «канатный блок - канат» при качении с учетом проскальзывания. Установлено, что изнашивание пары трения не зависит от твердости контактирующих поверхностей, с проскальзыванием менее 5%. С уменьшением шероховатости поверхности коэффициент трения для поверхностей, которые имеют смаз-ку, уменьшается. Показано, что проскальзывание до 2% приводит к резкому изменению коэффициента трения, после чего он остается практически не изменённым из-за распространения скольжения на всю площадь контакта. Деформация смятия увеличивается при повышении проскальзывания, если касательные напряжения достаточно велики.
Tribological studies conducted wear of the friction pair «cable block – rope», including rolling with sliding. It was found that wear does not depend on the hardness of the contacting surfaces at least by 5% slip. With the reduction of the surface roughness the coeffi cient of friction for the surfaces with grease decreases. It is shown that the slippage of up to 2%, a sharp change in the coeffi cient of friction, after which it remains almost fl at due to the spread of slip on the entire contact area. Bearing strain increases with increasing slip, if the shear stresses are suffi ciently large.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1831
Appears in Collections:Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2015. - Вип. 3 (86).
Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
n86v3r2015marchenko.pdf796,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.