Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18806
Title: Financial services in the development of the BigTech ecosystem
Other Titles: Фінансові послуги в розвитку екосистеми BigTech
Authors: Volosovych, Svitlana
Nezhyva, Mariia
Сіренко, Наталя Миколаївна
Sirenko, Natalya
Mykytiuk, Ihor
Keywords: BigTech
ecosystem
financial services
financial technologies
Issue Date: 2024
Citation: Volosovych, S., Nezhyva, M., Sirenko, N., & Mykytiuk, I. (2024). Financial services in the development of the bigtech ecosystem. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 4(57), 55–66. https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.57.2024.4454
Abstract: The Covid-19 pandemic has transformed the needs of consumers of goods and services. As a result, there was an increase in the volume of BigTech activity. At the same time, BigTech took into account the expectations of consumers in obtaining complementary services. This led to the growth of BigTech's offerings of financial services to its clients. The purpose of the article is to clarify the place of financial services in the BigTech ecosystem and to identify the priority areas of activation of the provision of financial services by BigTech firms. The article describes the BigTech ecosystem from an institutional point of view. The study presents the composition of participants of the BigTech ecosystem, which are connected by a digital platform and the use of information technologies that contribute to the sale of goods and the provision of services, including financial ones. The technical, economic, legal, and marketing prerequisites for providing BigTech financial services have been identified. This made it possible to substantiate the influence of consumer needs on the formation of the policy of providing BigTech financial services. It has been confirmed that BigTech implements a policy of providing financial services that meet customer expectations. The weaknesses and strengths of BigTech financial services are identified. The threats and opportunities of providing BigTech financial services are substantiated. The conducted research made it possible to formulate geographical, product, and client directions for the development of the provision of BigTech financial services.
-
Пандемія Covid-19 трансформувала потреби споживачів товарів та послуг. У результаті відбулося зростання обсягів діяльності BigTech. Водночас BigTech урахували очікування споживачів в отриманні комплементарних послуг. Це обумовило зростання пропозицій BigTech фінансових послуг своїм клієнтам. Метою дослідження є з’ясування місця фінансових послуг в екосистемі BigTech і виявлення пріоритетних напрямів активізації надання фінансових послуг фірмами BigTech. У статті екосистему BigTech розкрито з інституційної точки зору. У дослідженні представлено склад учасників екосистеми BigTech, які пов’язані цифровою платформою та застосуванням інформаційних технологій, що сприяють реалізації товарів і наданню послуг, зокрема фінансових. Виявлено технічні, економічні, юридичні та маркетингові передумови надання фінансових послуг BigTech. Це дозволило обґрунтувати вплив потреб споживачів на формування політики надання фінансових послуг BigTech. Підтверджено, що BigTech реалізовують політику надання фінансових послуг, яка відповідає очікуванням клієнтів. Виявлено слабкі та сильні сторони надання фінансових послуг BigTech. Обґрунтовано загрози й можливості надання фінансових послуг BigTech. Проведене дослідження дозволило сформулювати географічні, продуктові та клієнтські напрями розвитку надання фінансових послуг BigTech.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18806
Appears in Collections:Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Scopus
Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Web of Science
Статті (Обліково-фінансовий факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4454_55-66.pdf208,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.