Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19290
Назва: Historical and philosophical approach to teaching disciplines in high school
Автори: Moser, Maiia
Homan, Yurii
Shaparenko, Khrystyna
Kovalenko, Oleksandr
Тішечкіна, Катерина Вікторівна
Tishechkina, Kateryna
Ключові слова: historical and philosophical approach
philosophy
philosophy of education
philosophy of science
history
epistemology
high school
teaching
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Moser, M., Homan, Y., Shaparenko, K., Kovalenko, O., & Tishechkina, K. (2021). Historical and philosophical approach to teaching disciplines in high school. Ad Alta-Journal of Interdisciplinary Research, 11(1), 51–59.
Короткий огляд (реферат): The aim of this research is to clarify the conceptual content of the historical and philosophical principle of teaching and determine its relevance in the context of realities of modern higher education. Such scientific methods as the method of observation, description, generalization method were used. This study is characterized by the representation of philosophy in a concrete historical manifestation and understanding of history in a philosophical way and as determinants of the philosophical development of mankind. Effective and fruitful application of the historical and philosophical approach to teaching other disciplines in the structure of higher education is possible only through a full, sufficient prior mastering of philosophy as a separate self-sufficient discipline.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19290
Розташовується у зібраннях:Публікації науково-педагогічних працівників МНАУ у БД Web of Science
Статті (Факультет культури і виховання)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kovalenko_WoS.pdf226,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.