Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19659
Title: Розвиток управлінських компетенцій майбутніх викладачів-менеджерів в освітніх закладах України
Other Titles: Development of managerial competencies of future teacher-managers in educational institutions of Ukraine
Authors: Курепін, Вячеслав Миколайович, науковий керівник
Kurepin, Vyacheslav, scientific director
Іваненко, Валерія Сергіївна
Ivanenko, Valeria
Keywords: управлінські компетенції
майбутні педагоги
менеджмент
аспекти розвитку
managerial competencies
future teachers
management
development aspects
Issue Date: 2024
Citation: Іваненко В. С. Розвиток управлінських компетенцій майбутніх викладачів-менеджерів в освітніх закладах України. Цифрові інновації та соціальні трансформації в освіті та професійному середовищі : матеріали ІV міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 28 листопада 2024 р.). Ч. 2. Київ : АПСВТ, 2024. С. 81-85.
Abstract: У доповіді автор обґрунтовує актуальність та важливість розвитку управлінських компетенцій у майбутніх педагогів. Розглядається розгорнутий аналіз підготовки майбутніх педагог-менеджерів на прикладі Миколаївського національного університету. На основі теоретичних досліджень виявлено особливості розробки програм з менеджменту в освіті. Автор досліджував особливості формування управлінської компетенції майбутніх педагогів, необхідні аспекти розвитку управлінської компетенції педагогів у контексті трансформаційних процесів в освіті України.
-
In the report, the author substantiates the relevance and importance of developing managerial competencies in future teachers. A detailed analysis of the training of future teacher-managers is considered using the example of Mykolaiv National University. Based on theoretical research, the features of developing management programs in education were identified. The author investigated the features of the formation of managerial competencies of future teachers, the necessary aspects of developing managerial competencies of teachers in the context of transformational processes in education in Ukraine.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19659
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)
Статті студентів МНАУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
inovation-2024-II-82-85.pdf314,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.