Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19665
Назва: | Increasing the wear resistance of plunger pairs of high-pressure fuel pumps using extreme pressure additives |
Інші назви: | Підвищення зносостійкості плунжерних пар паливних насосів високого тиску за допомогою протизадирних присадок |
Автори: | Марченко, Дмитро Дмитрович Marchenko, Dmytro Матвєєва, Катерина Сергіївна Matveyeva, Kateryna Курепін, Вячеслав Миколайович Kurepin, Vyacheslav |
Ключові слова: | зносостійкість коефіцієнт тертя паливний насос пара тертя дизельне паливо протизадирна присадка ресурсні випробування wear resistance coefficient of friction fuel pump riction steam diesel fuel anti-seize additive esource tests |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Marchenko D. D., Matvyeyeva K. S., Kurepin V. M. Increasing the wear resistance of plunger pairs of high-pressure fuel pumps using extreme pressure additives. Problems of Tribology. 2024. Vol. 29, no. 4/114. P. 24–31. URL: https://doi.org/10.31891/2079-1372-2024-114-4-24-31. Marchenko, D., Matvyeyeva, K., & Kurepin, V. (2024). Increasing the wear resistance of plunger pairs of high-pressure fuel pumps using extreme pressure additives. Problems of Tribology, 29(4/114), 24–31. https://doi.org/10.31891/2079-1372-2024-114-4-24-31 |
Короткий огляд (реферат): | У роботі наведено дослідження та обґрунтовано протизадирні присадки, які затребувані практично у всіх галузях, де працює важке обладнання та машини: у важкій промисловості, металургії та металообробці, верстатобудуванні, авіа- та суднобудуванні, автомобільному виробництві, будівництві, енергетиці. Разом з тим, розробка та застосування даного виду присадок в енергозасобах агропромислового комплексу дуже скрутна через їхню відносну дорожнечу, а недостатність повного наукового дослідження проблеми не сприяє широкому використанню протизадирних присадок у двигунах сільськогосподарських тракторів. Тому виникла необхідність для проведення наукових досліджень щодо оцінки впливу протизадирної присадки на працездатність паливних насосів високого тиску та на базі отриманої інформації розробки виробничих рекомендацій. У ході досліджень отримано функціональну модель показника працездатного стану плунжерної пари з урахуванням експлуатаційних властивостей літнього дизельного палива з протизадирною присадкою. Наведено результати експериментальних досліджень з урахуванням експлуатаційних властивостей літнього дизельного палива з протизадирною присадкою. Отримано результати виробничих випробувань плунжерних пар паливних насосів високого тиску при використанні літнього дизельного палива з протизадирною присадкою. Використання літнього дизельного палива із протизадирною присадкою дозволяє збільшити ресурс плунжерних пар паливних насосів високого тиску з 1230 до 2214 годин; розроблені рекомендації щодо використання палива для двигунів тягового класу 14 кН. Коефіцієнт тертя знижується з 0,005 до 0,001 під час роботи плунжерних пар на літньому дизельному паливі з протизадирною присадкою. Отримано результати щодо підбору компонентного складу присадки у дизельне паливо та розроблено рекомендації щодо застосування протизадирної присадки у дизельне паливо. The paper presents studies and substantiates extreme pressure additives that are in demand in almost all areas where heavy equipment and machines operate: in heavy industry, metallurgy and metalworking, machine tool manufacturing, aircraft and shipbuilding, automotive production, construction, and power engineering. At the same time, the development and use of this type of additives in energy facilities of the agro-industrial complex is very difficult due to their relative high cost, and the lack of a complete scientific study of the problem does not contribute to the widespread use of extreme pressure additives in agricultural tractor engines. Therefore, there was a need to conduct scientific research to assess the effect of extreme pressure additives on the performance of highpressure fuel pumps and, based on the information obtained, to develop production recommendations. In the course of the research, a functional model of the plunger pair performance indicator was obtained, taking into account the performance properties of summer diesel fuel with extreme pressure additives. The results of experimental studies are presented, taking into account the performance properties of summer diesel fuel with extreme pressure additives. The results of production tests of plunger pairs of high-pressure fuel pumps using summer diesel fuel with an extreme pressure additive have been obtained. The use of summer diesel fuel with an extreme pressure additive allows increasing the service life of plunger pairs of high-pressure fuel pumps from 1230 to 2214 hours; recommendations for using fuel for 14 kN traction class engines have been developed. The friction coefficient decreases from 0.005 to 0.001 when plunger pairs operate on summer diesel fuel with an extreme pressure additive. The results have been obtained for selecting the component composition of the additive in diesel fuel and recommendations for using the extreme pressure additive in diesel fuel have been developed. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19665 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3_Marchenko.pdf | 723,43 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.