Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21846
Назва: | Цифровізація навчального процесу та її вплив на якість освіти |
Інші назви: | Digitalization of the educational process and its impact on the quality of education |
Автори: | Бацуровська, Ілона Вікторівна Batsurovskaya, Ilona Лимар, Олександр Олександрович Lymar, Oleksandr |
Ключові слова: | цифровізація освіти дистанційне навчання віртуальні лабораторії адаптивне навчання цифрові технології якість освіти кібербезпека технічна інфраструктура педагогічні методики digitization of education distance learning virtual laboratories adaptive learning digital technologies quality of education cyber security technical infrastructure pedagogical methods |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Бацуровська І. В., Лимар О. О. Цифровізація навчального процесу та її вплив на якість освіти. Вісник науки та освіти. 2024. № 8(26). С. 678-688. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-8(26)-678-688 |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується процес цифровізації навчального процесу у закладах вищої освіти та його вплив на якість освіти. Враховуючи сучасні виклики, такі як пандемія COVID-19, розвиток цифрових технологій став критично важливим для забезпечення без перервності та якості освітнього процесу. Проаналізовано технічні, педагогічні та організаційні аспекти цифровізації освіти. Розглянуто основні напрями цифровізації, включаючи дистанційне навчання, використання віртуальних лабораторій, симуляцій та адаптивних навчальних систем. Визначено позитивний вплив цифрових технологій на мотивацію студентів, їх залученість до навчального процесу та ефективність засвоєння знань. Однак, виявлено ряд невирішених проблем, таких як недостатня технічна інфраструктура, нерівний доступ до цифрових ресурсів, брак підготовлених викладачів та кібербезпека. Обґрунтовано необхідність розробки ефективних методик адаптації традиційних навчальних матеріалів до цифрових форматів та створення нормативно-правової бази для регулювання цифрового навчання. Визначено пріоритетні напрями подальших досліджень, спрямованих на вдосконалення процесу цифровізації освіти та забезпечення його якості. Особлива увага приділена аналізу сучасного стану цифровізації вищої освіти, зокрема, використання масових онлайн-курсів, відеоконференцій, віртуальних лабораторій та симуляцій. Розглянуто вплив цифрових технологій на різні аспекти освітнього процесу, включаючи персоналізацію навчання, миттєвий зворотний зв'язок та гейміфікацію. Окреслено основні проблеми та виклики, що виникають у процесі цифровізації, такі як технічні обмеження, підготовка викладачів та організаційні труднощі. Запропоновано рекомендації щодо подальшого розвитку цифрової освіти, спрямовані на підвищення якості та доступності навчання в умовах глобальних викликів. - The article examines the process of digitalization of the educational process in institutions of higher education and its impact on the quality of education. Given today's challenges, such as the COVID-19 pandemic, the development of digital technologies has become critical to ensure the continuity and quality of the educational process. The technical, pedagogical and organizational aspects of digitalization of education are analyzed. The main areas of digitization are considered, including distance learning, the use of virtual laboratories, simulations, and adaptive learning systems. The positive impact of digital technologies on students' motivation, their involvement in the educational process and the effectiveness of knowledge acquisition was determined. However, a number of unresolved issues were identified, such as insufficient technical infrastructure, unequal access to digital resources, lack of trained teachers and cyber security. The necessity of developing effective methods of adapting traditional educational materials to digital formats and creating a legal framework for regulating digital education is substantiated. The priority areas of further research aimed at improving the process of digitalization of education and ensuring its quality have been identified. Special attention is paid to the analysis of the current state of digitization of higher education, in particular, the use of mass online courses, video conferences, virtual laboratories and simulations. The impact of digital technologies on various aspects of the educational process is considered, including personalization of learning, instant feedback and gamification. The main problems and challenges arising in the digitalization process are outlined, such as technical limitations, teacher training, and organizational difficulties. Recommendations for the further development of digital education aimed at improving the quality and accessibility of education in the face of global challenges are offered. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21846 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
14555-14619-1-10-20240909.pdf | 292,39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.